הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: 6 מזונות רעילים שנמצאים במטבח שלכם
קשיו, שקדים, תפוחי אדמה ועוד, הם רק חלק מרשימה של מאכלים שונים שלכולנו יש במטבח, ובתוכם מסתתרת סכנה בדמות רעל. אך אל חשש, ריכזנו את כל המידע ממה חשוב להיזהר וכמובן כיצד

רבים לא יודעים זאת, אך מוצרי מזון שונים מכילים חומרים רעילים. למעשה, מדובר בלא מעט מאכלים שכולנו מכירים, אוהבים, אוכלים, ומחזיקים במטבח. הנה 6 כאלה: 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרעיני דובדבן

הגרעין הפנימי של הדובדבן מכיל כמות גבוהה של חומצה פרוסית הידועה בשם מימן ציאניד – תרכובת כימית רעילה. אין צורך להיבהל, אם בלעתם בטעות גרעין אחד סביר שהוא יעבור דרך מערכת העיכול וייצא ממנה. הגוף יכול לעכל כמות קטנה של מימן ציאניד וברוב המקרים תיגרם הרעלת ציאניד קלה, המתבטאת  בבחילה, הקאות, סחרחורת, כאבי ראש וירידה בלחץ הדם. הרעלה חמורה יותר תתבטא בבלבול, קושי בהליכה ונזק לכבד. לכן, ובייחוד בבית עם ילדים קטנים, הקפידו להרחיק את גרעיני הדובדבנים שנאכלו.

גרעיני תפוח עץ

מכילים את הכימיקל אמיגדלין שהופך בגוף לרעל ציאניד. מסיבה זו אכילת תפוח שלם, כולל לעיסת הגרעינים, או הכנת מיץ טבעי מתפוח שלם על גרעיניו, הוא לא הרעיון הכי מוצלח. עם זאת, גרעיני התפוח עטופים בקליפה כך שגם אם בולעים בטעות כמה - לא יקרה כלום. אך חשוב לזכור כי לעיסה של הגרעינים עלולה לגרום לכך שהחומר ייספג בגוף, מה שעלול להביא לספיגת ציאניד במחזור הדם.  

אגוז מוסקט

תבלין מוכר וידוע בכל העולם אך מעטים יודעים שצריכה גבוהה שלו עלולה לגרום לתופעות לוואי לא נעימות. הסיבה לכך הוא חומר בשם מיריסטיצין שהוא למעשה סוג של סם נרקוטי אשר עלול לגרום לבעיות בתפקוד הגוף. שימו לב - כמות קטנה (שתי כפיות) עלולה לגרום להזיות, נמנום, סחרחורת, בלבול וכדומה. אפשר לתבל מאכלים עם מעט גרידה של אגוז מוסקט, אך כדאי להשתמש בכמויות זעירות בלבד. 

תפוחי אדמה ירוקים

הכתמים הירוקים מתפתחים כשתפוח האדמה ישן או לא אוחסן כראוי. זה אומר שהירק התחיל לייצר כמויות גדולות של גליקואלקלואיד שעלול לגרום לבחילה, בלבול, שלשול, כאבי ראש ובמקרים קיצוניים אף למוות. לכן מומלץ לזרוק תפוחי אדמה עם כתמים ירוקים ולא להשתמש בהם. שימו לב כי הסרת החלקים הירוקים אינה יעילה כי מספיק.

שקדים מרים

שקדים מתוקים מכילים חומר בשם אמיגדלין שהופך בגוף לציאניד, אך בכמות קטנה ולכן הם בטוחים לאכילה. לעומתם, השקדים המרים, שדומים במראה החיצוני שלהם לשקדים רגילים, מכילים כמות גבוהה של אמיגדלין. במילים אחרות, אם אוכלים מהם בכמות גבוהה, עלולה להתפתח הרעלה שמתבטאת בכאבי בטן, התכווצויות, בחילה ושלשול. לסיכום, לא מומלץ לצרוך אותם בכמות גדולה, בייחוד כאשר ישנה רגישות במערכת העיכול. 

קרמבולה

מחקרים הראו כי חולי כליות שצרכו מהפרי נפגעו מבחינה בריאותית והכשל הכלייתי הוחמר. הסיבה לכך היא כמות גבוהה של חומצה אוקסלית, שידועה כרעילה בכמות גבוהה. אנשים בריאים מצליחים לסנן את החומר, אך אנשים רגישים עלולים לסבול מתופעות לוואי כמו בלבול נפשי והרגשה כללית רעה. 

79% לא
21% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE