הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשנות: 11 תיקי מסמכים? ה-FBI מנסה להכניס את טראמפ לכלא - התקשורת מאחוריו - הבעיה היחידה, כרגיל - אין להם בשר
מארק לוין הסביר היטב את הבעייתיות של האופן שבו ה-FBI השיג את מצבורי המסמכים מידי נשיא ארה"ב, אדרבא, יש לתהות האם לסוכנים היתה הרשאה לגשת לחומרים שכאלה בשם הממשל הפדרלי. בתוך כך, מי שלא רואה כאן עוד 'nothing-burger' דמוקרטי של קהילת המודיעין האמריקאית - הוא, הוא בעצמו תומך בתיאוריית הקונספירציות

ראש לשכת התובע המשפטי לשעבר של ארה"ב, הידוע גם כפרשן וסופר פורה, ואפילו יהודי יקר, מארק לוין העלה כמה הסתייגויות מהתנהלות ה-FBI לפני ואחרי הפשיטה במאר-א-לאגו.

את הדברים הוא פרסם לאחר הדיווח 'המרעיש' (והמתוזמן) בוול-סטריט ג'ורנל כי 11 מצבורי מסמכים 'סודיים ביותר' נתגלו בביתו של טראמפ.

מרבית הקוראים הישראלים, שאינם מכירים את חוקי ארה"ב או הפוליטיקה האמריקאית, יהדהדו בחפץ לב את המושגים שיונה לייבזון, או יתר הכסילים המדווחים אודות ארה"ב במחוזתינו יפמפמו - "טראמפ בצרות"; "ריגול"; "סיכון הביטחון לאומי", "רשלנות", ועוד מושגים חסרי בשר משפטי בהקשר הנוכחי שבמידה וה-DOJ ינסה לפעול על פיהם נגד טראמפ עלולה לפרוץ מלחמת אזרחים בארה"ב - משום שלאור המידע הקיים כרגע בחוץ, ולאור אופי התנהלות הצו הפדרלי, נראה כי טראמפ לא סיכן את הביטחון הלאומי, לא ריגל, ולא התנהל בצורה רשלנית עם מסמכים בשל הסמכות המיוחדת שלו כנשיא ארה"ב.

 

חייבים לשפוך קצת מים קרים על החגיגות המוקדמות של Ynet, N12, וואלה!, ויתר החקיינים הפרובנציאליים של הדמוקרטים באמריקה.

האמת היא, 

א. המסמכים שנמצאו בביתו של טראמפ עברו תהליך של סיווג מחדש - על ידי הנשיא עצמו.

ב. הסוכנים שפשטו על החומרים כבר היו במקום חודשים לפני כן, והוצעה להם גישה מלאה לתכנים, ואף את המסירה שלהם לידי ה-FBI. 

ג. לאור זאת, העובדה שבוצע צו-חיפוש שכזה מעידה על בעייתיות רבה לפי החוק האמריקאי.

ד. הנשיא הוא הסמכות העליונה בכל נושאי הסיווג של מסמכים - ולכן מותר להימצא בקרבו מסמכים רגישים שכאלה.

ה. החוק המדובר סביבו מואשם טראמפ כי הפר - חוק הריגול - מתקופת מלחמת העולם הראשונה, טוען כי מסמכים פדרליים צריכים להישמר באזורים מסוימים - הבעיה היא שהנשיא עומד מול מערכת חוקים מקבילה - המאפשרת לו להיות סמכות עליונה על הפקידות הפדרלית - וזו בעיה חוקתית שקשה לפתור.

ו. גם במידה ואסור, ה-DOJ ייאלץ להסביר בבית המשפט איך זה אפשרי שאצל אובמה וקלינטון יש מיליוני מסמכים פדרליים, ואצל טראמפ אסור שיהיו - תהיה רמת סיווגם אשר תהיה.

אבל בואו נשמע מה יש לעו"ד מארק לוין, בעצמו לומר

"א. סליחה, אבל מה שהממשלה אומרת על הצורך בחיפוש ובצו ביצוע מידי לא מספיק. משום שה-FBI כבר היה בביתו של הנשיא טראמפ ביוני והייתה לו גישה לכל הקופסאות.

ב. האם ה-FBI לא ידע שיש מידע "מסווג" באותו זמן - או לפני שהגיע לבית או במהלך החיפוש? מסמכי הביטחון הלאומי הרגישים ביותר אמורים להיות במעקב על ידי הסוכנות או המחלקה הרלוונטית.

ג. האם הם הסתכלו ביוני? אם כן, האם הם לא ראו את המסמכים? האם הם לא הסתכלו, למה לא?

ד. אם ה-FBI הרגיש שעורכי הדין של טראמפ אינם משתפים פעולה, כל שעליהם לעשות הוא לפנות לבית המשפט כדי לאכוף את הזימון שלהם או לקבל זימון שני.

ה. במקום זאת, היה פער של חודשיים בין הפגישה ביוני לבין הבקשה/ביצוע של צו החיפוש באוגוסט. מדוע היה פער של חודשיים אם היה צורך דחוף בצו חיפוש? מדוע לא התבקש צו חיפוש מידי?

ו. שוב, אני מעלה את הטענה שהדבר הוא חלק מתואנה במטרה לתפוס כל דבר שהם יכלו למצוא, תוך שימוש בדוקטרינת הראייה הפשוטה כניסיון למצוא כל דבר הקשור ל-6 בינואר, בין היתר.

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
אכן, נראה כי ה-FBI וה-DOJ פועלים בטקטיקה הרוסית הקלאסית של "תראו לי את האיש, ואני אראה לכם את הפשע", כמו במקרה פיאסקו ההדחה, הפיאסקו הרוסי, והפיאסקו של הבחירות, הם פשוט הוציאו חומרים - עברו עליהם, ומשתמשים במה שיש להם. אם ועדת ה-6 בינואר לא תעבוד, נלך על מסמכים מסווגים, אם אלה לא יעבדו, נלך על הונאת מסים, אם זה לא יעבוד, נלך על כל דבר אחר. כמו שהשתמשו בחוק לוגאן (שהשופטים עצמם לא זוכרים) נגד פלין, כמו שהשתמשו בעדות שקר נגד רוג'ר סטון, כמו שהשתמשו ב'ביזוי הקונגרס' נגד באנון, - מדובר בתופעה שאדם הניזון מהתקשורת הישראלית יתקשה להבין - או לזהות, לאור הפרשנויות חמורות הסבר של היוניות לוי דה-לע-שמעטא להם הוא זוכה באתרי החדשות ובמסכי הטלוויזיה שהבנתם את מערכת החוקים והצדק ואת הפוליטיקה האמריקאית דומה להבנתי את השפות הויקינגיות הקדומות.
 
מדובר בתופעה של Weaponization מילה שקשה לתרגם לעברית - של מערכת הצדק האמריקאית.
 
ה-FBI וה-DOJ יודעים שאצל קלינטון ואובמה יש מסמכים מהזן שנמצא על ידי חוקרי ה-FBI ושהם יתקשו להסביר באיזשהו בית משפט אכיפה בררנית שכזו נגד נשיא לשעבר - שהחיפוש, והצו הוצאו בנסיבות מפוקפקות בשיקשו להסביר בבית משפט את "הסיכון לביטחון הלאומי", כאסיכון שכזה קיים גם בניו יורק ובשיקגו מקום מושבם של בני הזוג אובמה וקלינטון. הם יודעים שההדלפות המתוזמנות מעידות על ניסיון להכשיר את דעת הקהל לחיסול המזכיר את פרשת מולר ומסמך סטיל. כמו אז, גם עתה, האחראיים יושבים בלנגלי וירג'יניה, מטה מדינת העומק (ה-FBI).
 
 
מה שיש כאן, הוא לא ניסיון לנצח בבית המשפט באמצעות העובדה שנשיא ארה"ב (האדם עם הסמכות על סיווג מסמכים) החזיק כמה תיקיות בביתו.
 
מה שיש כאן הוא ניסיון התנקשות פוליטי הדרגתי ערב בחירות האמצע בהם המועמדים של טראמפ נוסקים.
 
יש כאן ניסיון להכניס את טראמפ לבית המשפט, או לבית הסוהר כדי למנוע ממנו לרוץ לנשיאות ב-2024.
 
בישראל, תופעה דומה אירעה, הבעיה היא שבאמריקה היא נעשתה למנהיג ימני אמיתי של פעם במאה שנים שבאמת נלחם למען עמו, בעוד אצלנו היא נעשתה לשקרן, לחיץ, חלש ושמאלני שמדבר המון - ועושה מעט.
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE