הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קיסינג'ר מזהיר: "ארצות הברית על סף מלחמה עם סין ורוסיה"
המדינאי הוותיק הזהיר את מנהיגי ארצות הברית ממשיכת המדינה לכיוון לא נכון, והפרת איזון ויציבות שהייתה קיימת במשך שנים. "צריך להיזהר מאוד"

הנרי קיסינג'ר, מזכיר המדינה והיועץ לביטחון לאומי לשעבר, הזהיר כי ארצות הברית עלולה להיות "על סף מלחמה" עם רוסיה וסין, מכיוון שממשל ביידן עם היחסים הגרועים ביותר מבחינה היסטורית עם שני המשטרים הללו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

מבלי לנקוב בשמות, המדינאי בן ה-99 הציע שלמנהיגים אמריקאים יש "בעיה להגדיר כיוון" באקלים הפוליטי של היום, שלדעתו תרם לעלייה במתיחות העולמית. "אנחנו על הקצה למלחמה עם רוסיה וסין, בנושאים שבחלקם אנחנו יצרנו".

קיסינג'ר דיבר על סדר עולמי שנשען על יציבות מוסרית וגיאו-פוליטית, שבו מדינות מכירות בערכים המנוגדים זו של זו, אך שומרות אותן בנפרד משולחן המשא ומתן. אבל הוא ציין כי למנהיגי ארה"ב והמצביעים האמריקאים יש בעיה להפריד בין "יחסים אישיים עם היריב" לקיום שיחות דיפלומטיות יציבות.

דבריו של הרפובליקני מגיעים ימים ספורים לאחר נסיעתה השנויה במחלוקת של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לטייוואן, בעוד המתיחות באזור מחריפה וממשל סין התנגדה נחרצות לביקור – והתייחסה אליו כהפרה של המדיניות שלה עם ארה"ב.

 הוא דחק בממשל ביידן לשמור על הסטטוס קוו הדיפלומטי, אפילו על רקע קריאות דו-מפלגתיות לנהוג ביד קשה יותר עם בייג'ינג. הוא הזכיר: "המדיניות שסוכמה על ידי שני הצדדים, יצרה ואפשרה את התקדמותה של טייוואן לישות דמוקרטית אוטונומית, ושמרה על השלום בין סין לארה"ב במשך 50 שנה".

"מכאן, צריך להיזהר מאוד בפעולות שנראות כמשנות את המבנה הבסיסי".

 

(צילום: EPA)

 

בשבוע שעבר, לאחר ביקורה של פלוסי בטייוואן, שר השגרירות הסינית בוושינגטון הבירה, ג'ינג קואן, אמר כי אם חילוקי הדעות לא ינוהלו כראוי – עלולה לפרוץ מלחמה.

"טייוואן היא אחת מהסוגיות הבודדות שעשויות לקחת את סין וארצות הברית לסכסוך, או אפילו למלחמה", אמר. בהתחשב באופי הרגיש של הנושא, הוא טען כי "זהירות יתרה ותחושת אחריות היא הכרחית כאשר מדובר בטייוואן. הדרך הנכונה שסין וארה"ב יסתדרו, היא ללכת לפי רוח של כבוד הדדי, דו-קיום, הימנעות מעימות ושיתוף פעולה. אך זה דורש מאמצים משותפים של שני הצדדים".

אז, הוא הוסיף כי לביקורה של יו"ר בית הנבחרים "יש השפעה חמורה על הבסיס הפוליטי ביחסי סין-ארה"ב, פגיעה קשה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של סין, וערעור כבד על השלום והיציבות ברחבי מיצר טייוואן".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE