הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה והרשות הפלסטינית מתקרבות
משרד ההגנה של מוסקבה פרסם כי סגן השר נפגש עם גורם בכיר מרמאללה, והשניים דנו בשיתופי פעולה צבאיים ומודיעיניים

פקיד רוסי בכיר נפגש עם מפקד כוחות הביטחון הפלסטינים, כדי לדון בשיתופי פעולה צבאיים ומודיעיניים – כך מסר משרד ההגנה של מוסקבה ביום רביעי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מבלי למסור פרטים מדויקים, נאמר כי סגן שר ההגנה אלכסנדר פומין קיים שיחות עם האלוף נידאל אבו דוכאן מהרשות הפלסטינית, זאת בשולי ועידת הביטחון במוסקבה, לצד הפורום הרוסי Army-2022.

השניים נפגשו ביום שלישי, כאשר מוסקבה – כמעט שישה חודשים לפלישתה לאוקראינה – מחפשת בעלות ברית ברחבי העולם כדי להתמודד עם הבידוד המגיע מהעולם המערבי, או כפי שהנשיא ולדימיר פוטין תיאר זאת: "שמירה על ההגמוניה המערבית וניאו-קולוניאליזם".

רוסיה מציעה את תמיכתה למדינות בעלות ברית אשר לא מגנות את צעדיה הצבאיים, באמריקה הלטינית, באפריקה ובאסיה, בעיקר באמצעות מכירת נשק מתקדם וטכנולוגיה צבאית.

מוסקבה תומכת ברצון של הפלסטינים להקמת מדינה, אך עד כה קשריה החזקים עם ירושלים שמרו על רמת התערבותה באזור. מאז הפלישה לאוקראינה והגינוי שהגיע מישראל, היחסים בין המדינות התדרדרו – ורוסיה מוצאת יחס חם יוצא ברמאללה.

בחודש שעבר, למשל, כשבוע לאחר ביקורו של ג'ו ביידן בישראל ובסעודיה – הנשיא פוטין הגיע לביקור באיראן, כאשר הדיווחים טענו לשיתוף פעולה צבאי הכולל מל"טים היכולים לשאת נשק וטכנולוגיות מתוחכמות אחרות.

הפגישה ציינה צעד נוסף המסמן התקרבות בין טהראן למוסקבה, כאשר רק חודש לפני כן פורסם כי איראן, לה יש את מאגר הגז השני בגודלו בעולם, הגישה בקשה להצטרף לקבוצת BRICS, הכוללת את ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה – ארגון אשר משמש כאלטרנטיבה חזקה לשוק המערבי. כמו כן, ארגנטינה הגישה בקשה להצטרף לקבוצה.

אז, דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, אמרה כי "בזמן שהבית הלבן חשב על מה עוד לכבות בעולם, לאסור או לקלקל – ארגנטינה ואיראן מבקשות להצטרף ל-BRICS".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE