הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהיגים דתיים מהקהילה היהודית: הבית הלבן לא הרשה לנו להשתתף באירוע נגד פשעי שנאה
מנכ"ל לשכת המסחר היהודית אורתודוקסית טען כי ממשל ביידן השתמש באנטישמיות כדי לערוך אירוע מבלי לכלול את היעד העיקרי למתקפות שנאה. "השתמשו בנו, דרכו עלינו - וירקו אותנו החוצה"

בשבוע שעבר נערכה בבית הלבן פסגת "United We Stand" נגד פשעי שנאה. אלא שכמה מנהיגים יהודים אורתודוקסים טוענים כי על אף הניסיון שלהם להשתתף באירוע - הם קיבלו סירוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דובי הומינג, ג'ו ביידן (צילום: AP, לינקדאין)

 

הפסגה התקיימה בעקבות בקשתו של הכומר אל שרפטון, לאחר הטבח במאי השנה, בו 10 שחורים נרצחו בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק. האירוע הפגיש מאות פעילים ומנהיגים מקהילות של קבוצות מיעוט - אבל נראה שיהודים דתיים, אשר נמצאים במוקד פשעי השנאה, נאבקו כדי להשתתף. 

מנכ"ל לשכת המסחר היהודית אורתודוקסית, דובי הוניג, אמר ל'ניו יורק פוסט' שהוא ניסה להגיש מועמדות, כמו גם ליצור קשר עם שלושה אנשי צוות של ג'ו ביידן, ואף הציג מכתב מלשכתו של המושל הדמוקרטי של ניו ג'רזי, פיל מרפי, המציע את שמו של הוניג לקבל את פרס הכבוד Uniter - המוענק ל-16 אנשים במהלך האירוע. 

אבל לטענתו, הוא לא קיבל תשובה מהמארגנים.

"השאלה היא, האם ביידן מעניש את הקהילה האורתודוקסית על תמיכתה בטראמפ? ובלי קשר, הדאגה שלי היא כשאנחנו נכנסים לתקופת החגים הקדושים לנו, האם אנשים יבינו שמתקפות נגד יהודים אורתודוקסים לא מוכרות על ידי הבית הלבן? כי זה מעודד אנשים להמשיך להיות אגרסיביים", אמר הוניג. 

הוא המשיך ותקף בחריפות את הממשל: "הבית הלבן משתמש בשנאה. הם משתמשים בנו, בדם שלו, משתמשים ב-DNA שלנו כיהודים שנרדפים ומותקפים מדי יום, כתירוץ לעשות אירוע, אבל הם לא כללו יהודים אורתודוקסים, שהם היעד מספר אחת לשנאה ואנטישמיות".

לפחות אדם יהודי דתי אחד - נתן דיאמנט מהאיחוד האורתודוקסי - התקבל לכנס שאירח מאות אנשים, אבל לטענתו של הוניג זה לא מספיק, והדגיש שהיה נכון להזמין חבר קהילה מאזור ניו יורק, לאחר ריבוי המתקפות נגד יהודים בעיר. 

על פי נתונים, בערך 800 מתוך כ-2,700 תקריות אנטישמיות בשנת 2021 התרחשו בניו ג'רזי או בניו יורק.

 

(צילום: Getty Images)

 

הוניג ציין כי יהודים רפורמים, להם היה יצוג גדול יותר בפסגה, נוטים לחוות פחות פשעי שנאה שכן הם לא לבושים בסממנים חרדים מוכרים. "השתמשו בנו, דרכו עלינו - וירקו אותנו החוצה", אמר. 

בין היתר, קבוצה של ארבעה עיתונאים דתיים ממגזין 'Ami', נאסרה גם היא מהפסגה בטענה ל"אילוצי מקום", על אף שגודל החדר הוא כ-280 מ"ר. גם הם המשיכו וניסו להיאבק לקבל מקום, ולסקר לצד רשימה של עיתונאים אחרים שנבחרו בתהליך קפדני מראש. לבסוף, הם דיווחו על האירוע מהחניה של הבית הלבן. 

גורם רשמי מהבית הלבן אמר ל'פוסט' שהיה כתב אחד מהסוכנות הטלגרפית היהודית שהורשה להיכנס לאירוע, וכי נוסף לדיאמנט, השתתפו בפסגה כמה יהודים לא אורתודוקסים. 

מנכ"ל הליגה נגד השמצה (ADL), ג'ונתן גרינבלט - שכן השתתף בפסגה - התייחס לטענות ואמר כי לארגון שלו "אין ידע על רשימת המשתתפים, ולא ידוע על קבוצות מסוימות שהוחרגו".

הוא הוסיף כי "ADL משמיעה קול חזק לגבי האיומים על קהילות אורתודוקסיות. אנחנו נמשיך להילחם באנטישמיות המכוונת כלפי יהודים אורתודוקסים וכל חברי הקהילה שלנו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE