הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין מגנה את התערבות ארה"ב בסכסוך באירופה: "מלבה את להבות המלחמה"
בייג'ינג מזהירה את וושינגטון מלאפשר לאוקראינה להצטרף לברית נאט"ו, מפני שמהלך שכזה עשוי להוביל למלחמה גרעינית: "לא יהיה ביטחון לאף אחד, לא לאוקראינה ולא לעולם"

סין החלה לנקוט עמדה נחרצת יותר נגד התערבותה של וושינגטון במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, והזהירה שארצות הברית עלולה לעמוד בפני השלכות חמורות, כולל הסיכוי למלחמה גרעינית, אם היא תאפשר לאוקראינה להצטרף לנאט"ו ובכך למעשה למשוך את הברית המונה 30 חברות לתוך הסכסוך. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במאמר מערכת שפורסם ביום ראשון ב'גלובל טיימס' שבבעלות המדינה, בייג'ינג מסרה כי אם הבקשה של הנשיא וולודימיר זלנסקי תענה בחיוב, הדבר יוביל להסלמה בלתי נמנעת בסכסוך שתדחוף קדימה את האיומים של הנשיא ולדימיר פוטין בדבר שימוש בנשק גרעיני נגד המערב. 

בעוד שהיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הצהיר בשבוע שעבר כי נאט"ו צריכה לדחות את השיחות בנושא, סין עדיין הזהירה כי "כל מדינות אירופה ירעדו בצל מלחמה גרעינית אפשרית", וקרא לברית המערבית לסגן מההתערבות ארוכת השנים במזרח אירופה.

"במקרה כזה, לא יהיה ביטחון לאף אחד, לא לאוקראינה ולא לעולם", נכתב. "במקום לחפש הזדמנויות לסיום הסכסוך, וושינגטון הראתה שוב ושוב שארה"ב צועדת לכיוון השני - מלבה את להבות המלחמה".

מאמר המערכת הגיע על רקע שבוע משמעותי בסכסוך במזרח אירופה, לאחר שהנשיא פוטין הכריז שרוסיה מספחת ארבעה שטחים כבושים לאורך הגבול עם אוקראינה, מה שמסמן הסלמה נוספת במלחמה שנמשכת כבר כמעט שמונה חודשים. 

אף על פי שארצות הברית נמנעת בינתיים ממעורבות צבאית ישירה במלחמה, הקונגרסס חתם על עוד חבילה על סך מיליארדי דולרים שייסיעו במאמץ המלחמתי של אוקראינה. 

הנשיא ג'ו ביידן, אשר תמך במאמצים האוקראינים להצטרף לנאט"ו לפני שרוסיה פלשה למדינה, הוציא אזהרה משלו לכוחות הרוסים ורמז על השלכות קשות במקרה שרוסיה תפלוש למדינות הגובלות עם נאט"ו במזרח אירופה. 

"ארצות הברית מוכנה במלואה עם בעלות בריתנו בנאט"ו להגן על כל סנטימטר בודד בשטח נאט"ו. על כל סנטימטר", אמר ביום שישי האחרון. 

בינתיים, ברית נאט"ו הביעה בפומפי תמיכה במאמציה של אוקראינה להשתלט מחדש על השטחים עליהם רוסיה תבעה את שלטונה - תהליך שכבר נראה בשטח. יום אחד בלבד לאחר שפוטין הכריז על סיפוחה של לימן - עיר אסטרטגית באזור דונצק שבאוקראינה - הכוחות הרוסים נסוגו מהעיר תחת אש עזה של האוקראינית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE