הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיסון נגד סרטן? מפתחי mRNA מאמינים שכבר בשנים הקרובות
מייסדי החברה הגרמנית BioNTech, שפיתחו יחד עם פייזר את החיסון נגד הקורונה, אמרו כי הם עובדים במרץ לייצר חיסונים נגד סוגים שונים של סרטן

חיסון נגד מחלת הסרטן עשוי להפוך למציאותי עוד במהלך העשור הנוכחי. כך על פי הזוג שפיתח את החיסון של פייזר\BioNTech נגד הקורונה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפתחי mRNA (צילום: Getty Images)

 

הפרופסורים אוגור סאהין ואוזלם טורצ'י, מייסדי החברה הגרמנית BioNTech, חוקרים במשך שנים טכנולוגיה חדשה הכוללת mRNA, איתה הם מקווים לטפל בסוגים שונים של סרטן.

על פי הראיון של סאהין לרשת BBC, חיסון כזה עשוי להיות זמין באופן נרחב "לפני 2030". מספר ניסויים עבור החיסון כבר בעיצומם, והם החלו הרבה לפני המגפה וכבר הראו סימנים מוצלחים.

כידוע, BioNTech שנוסדה בשנת 2008, שיתפה פעולה עם ענקית התרופות האמריקאיות פייזר עם התפרצות מגפת הקורונה, כדי להשתמש בטכנולוגיית ה-mRNA שפיתחה, שמלמדת תאים אנושיים ליצור חלבון שיפעיל תגובה חיסונית.

זוג המדענים מקווה שחיסוני ה-mRNA יהיו יעילים בטיפול בסוגים שונים של המחלה, כמו סרטן העור מנלומה, סרטן המעי ואחרים. "מה שפיתחנו במשך עשרות שנים לפיתוח חיסוני סרטן, היה הרוח הגבית לפיתוח חיסון הקורונה, וכעת חיסון הקורונה הקיים והניסיון שלנו איתו מחזירים אותנו לעבודה על הסרטן", אמרה טורצ'י. 

ועל אף החיזיון להצלחה עד סוף העשרות, עשויות לחלוף שנים עד שניתן יהיה להציג את החיסון כ"תרופה" לסרטן, אבל בכל ניסוי החוקרים לומדים יותר ויותר כיצד להילחם במחלה הקשה. 

"בכל שלב, כל חולה שאנחנו מטפלים בו בניסויי הסרטן שלנו, עוזר לנו לגלות יותר במה אנחנו נלחמים וכיצד לטפל בזה", אמרה טורצ'י, שהיא מנהלת הרפואה הראשית של BioNTech. 

בתוך כל זה, בעוד פייזר ו-BioNTech מקבלים את הכבוד בפיתוח mRNA - מודרנה, שגם היא פיתחה חיסון פופולרי נגד הקורונה, הגישה באוגוסט האחרון תביעה נגד השתיים בגין הפרת פטנט, בטענה שהם העתיקו את הטכנולוגיה שמודרנה פיתחה שנים לפני המגפה. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE