הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים מצרבת? כך תוכלו להימנע מהתופעה
מסתבר כי מספר שינויים פשוטים באורח החיים יכול לעזור משמעותית לכל מי שסובל מצרבת ואף למנוע את התופעה הלא נעימה המופיעה בקרב נשים וגברים בכל רחבי העולם. הנה מדריך קצר ויעיל שיעזור לכם להתמודד עם הבעיה

אחת הדרכים היעילות ביותר לטפל ולהימנע מצרבת היא שינוי אורח החיים. זה נשמע דרמטי ומסובך, אך למעשה מדובר על מספר שינויים די פשוטים וקטנים שיש להקפיד עליהם. הנה כמה מרכזיים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקפדה על דיאטה דלה בפחמימות 

המאכלים שגורמים לסובלים מצרבת סימפטומים תכופים במיוחד הם בעלי ריכוז גבוה של גלוטן, פירות ודגנים. בכולם יש פחמימות שאינן נספגות טוב מספיק. מזונות מסוג זה יכולים לעבור התססה על ידי חיידקים במעי, ובעקבותיה נוצרת כמות מוגברת של גז במעי, ומצטברים בו נוזלים. התוצאה: נפיחות בבטן, כאבים ולחץ מוגבר שיכול להוביל לעליית תוכן מהקיבה לוושט. 

שימוש בפרוביוטיקה

שימוש בפרוביוטיקה שכוללת חיידקים מסוג בצילוס, מביא הטבה בסימפטומים אצל חולי צרבת. כך למשל יוגורט שהכיל לקטובצילוס אצל אנשים עם צרבת גרם לשיפור בסימפטומים של הצרבת ב-35.3% אנשים.  

הימנעות ממזונות תעשייתיים

אכילת מזונות מעובדים ותעשייתיים קשורה בשכיחות מוגברת של צרבת. כמו כן, אכילת מזונות תעשייתיים פוגעת במאזן של חיידקי המעי, לכן מומלץ לאכול מזונות אמיתיים, בצורתם הטבעית.

פעילות גופנית

כל הסובלים מצרבת צריכים לבצע פעילות גופנית אירובית באופן מסודר. מחקרים מראים כי ישנה הטבה משמעותית בסימפטומים אצל אלו שביצעו את פעילות אירובית לפחות חמש פעמים בשבוע. הסיבה? הפעילות מובילה לשינויים בחיידקי המעי ובעיקר להפרשה מוגברת של בוטיראט – חומר שמזין את תאי המעי ומוריד את הסיכון לסרטן המעי הגס ולתסמונת המעי הרגיז.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE