הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאוצ'י שומר על "ראש פתוח" לגבי תיאוריית הדליפה של הקורונה ממעבדה
היועץ הרפואי הראשי עדיין מדגיש שכל הראיות מובילות לכך שמקור הנגיף הוא טבעי, אך הודה כי הוא ועמיתיו המדענים מאמינים שיש לחקור כל אפשרות "כי זה חשוב מכדי לא לעשות זאת"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן שיעזוב את תפקידו בחודש הבא, אמר בראיון כי הוא עם "ראש פתוח לחלוטין" לגבי מקור התפרצות הקורונה - אך הדגיש כי הראיות המדעיות "מצביעות בתוקף" על כך שהנגיף לא דלף ממעבדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

במהלך ראיון ביום ראשון ברשת CBS, המאחרת שאלה את פאוצ'י לגבי השקיפות של סין בנוגע למקור הקורונה, וכיצד המפלגה הקומוניסטית מתנהלת אל מול הקריאות המגיעות מהעולם הדורשות לחקור את התפרצות המגפה.

"אנחנו שומרים על ראש פתוח לחלוטין לגבי המקור", אמר פאוצ'י, "ועדיין, אם מסתכלים על הבדיקות שערכו מדענים בינלאומיים מוכשרים מאוד וללא אג'נדות פוליטיות… כל הראיות שהצטברו, במיוחד הקשורות לסינים שמוכרים בשוק בווהאן בעלי חיים שלא צריכים להיות שם, הראיות די חזקות שזוהי התפרצות טבעית".

הוא המשיך: "האם דברי אומרים שמשהו קרה שם וזה דלף? ממש לא. אני, וכל העמיתים שלי, שומרים על ראש פתוח לחלוטין. אנחנו חייבים לחקור כל אפשרות, כי זה חשוב מכדי לא לעשות את זה. זה לא סותר את האמירה שהראיות המדיעות עדיין שוקלות הרבה יותר על כך שזוהי התרחשות טבעית".

אז הוא העביר ביקורת על חוסר השקיפות של סין, וטען שהסירוב של המדינה לשתף פעולה הביא לחשד כאשר אולי בכלל לא הייתה סיבה לכך. עם זאת, פאוצ'י לא האשים את סין ב"טיוח".

בעוד שפאוצ'י יעזוב בחודש הבא את תפקידו כראש המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות זיהומיות, הרפובליקנים מתכננים לחקור את הטיפול של הד"ר במגפה, כאשר הוא היה זה שהוביל את תגובת ארצות הברית. 

רק ביום רביעי האחרון פאוצ'י נחקר במשך שבע שעות על ידי התובעים הכלליים של לואיזיאנה ומיזורי, כחלק מתביעה הטוענת שהוא ובכירים אחרים בבית הלבן השתמשו בפלטפורמות המדיה החברתית כדי להגביל את הדיון על המגפה. 

היועמ"ש של מיזורי והסנאטור אריק שמיט, צייץ בטוויטר לאחר השימוע: "דבר אחד ברור מהתצהיר בן 7 השעות של ד"ר פאוצ'י. כשפאוצ'י מדבר - המדיה החברתית מצנזרת".

שלושה ימים לפני כן, פרופ' לרפואה מאוניברסיטת סטנפורד, שהיה מהמדענים שהתנגדו נחרצות לסגרים, אמר כי "החופש האקדמי מת", והאשים את פאוצ'י בכך "שאמר שאם אנשים מטילים בספק על המתרחש, הם מטילים ספק במדע עצמו. זוהי הפעלת כוח, שבו הוא ממקם את עצמו ביעילות בתור האפיפיור של המדע, במקום רצון אמיתי ללמוד את האמת".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE