הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פקיד בממשל ביידן מואשם כי גנב בשדה התעופה מזוודה של אישה
סם ברינטון, מהראשונים לכהן כא-בינאריים בממשלה, תועד במצלמות האבטחה לוקח מטען יד שלא שלו, ומוציא את תג השם. תחילה הוא הכחיש, ואז הודה אך טען שזה קרה בטעות

פקיד במחלקת האנרגיה (DOE), סם ברינטון, הואשם בגניבת מזוודה של נוסע בנמל התעופה של מיניאפוליס בספטמבר האחרון, זמן קצר לפני שיצא לחופשה מהמחלקה מסיבה שאינה פורסמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי התלונה הפלילית שהוגשה, ברינטון, המשמש כסגן עוזר של מזכיר ה-DOE, לקח ממסוע המזוודות את המזוודה של ורה בראדלי בשווי 2,325 דולר, זאת ב-16 בספטמבר.

לאחר שבעלת המזוודה הזעיקה את המשטרה, הכוחות בחנו את צילומי האבטחה וזיהו את ברינטון לוקח את המטען ומסיר ממנו את התג עליו רשום את שמה של בעלת המזוודה. רשויות החוק המשיכו לעקוב, וזיהו את ברינטון משתמש במזוודה במהלך לפחות שתי נסיעות אחרות לוושינגטון הבירה, ב-19 בספטמבר וב-9 באוקטובר. 

כאשר המשטרה התקשרה לברינטון, ב-9 באוקטובר, הוא הכחיש שגנב את המזוודה אך אישר כי המטען עליו מדובר עדיין ברשותו. "אם לקחתי את התיק הלא נכון, אני אשמח להחזיר אותו, אבל אין לי בגדים של אף אדם אחר. אלה היו הבגדים שלי כאשר פתחתי את התיק", אמר לשוטר.

שעתיים לאחר שיחת הטלפון, ברינטון התקשר בחזרה לאותו קצין ששוחח עמו והתנצל באוזנו על כך שלא היה "כנה לחלוטין". הוא הודה כי זו הייתה טעות, אך האשים את היותו עייף בכך שלקח את התיק הלא נכון.

"הנאשם אמר שכאשר פתח את התיק במלון, הוא הבין שזה לא שלו", נכתב בתיק בבית המשפט. "הנאשם התעצבן שאנשים יחשבו שהוא גנב את התיק ולא ידע מה לעשות. הוא ציין שהוא השאיר את הבגדים שהיו במזוודה בתוך המגירות בחדר המלון".

בסופו של דבר, ברינטון מואשם בגניבה חמורה, מה שיכול לגרור מאסר של עד חמש שנים או קנס של 10,000 דולר, או שניהם.

ברינטון הוצא לחופשה לפני כחודש, אם כי ה-DOE לא הסביר מדוע עשה זאת. "סאם ברינטון נמצא בחופשה מהמחלקה, וד"ר קים פיטרי מבצע את תפקידו של סגן עוזר המזכיר לסילוק דלק ופסולת", נמסר.

כזכור, ביוני ברינטון עלה לכותרות לאחר שנכנס לתפקיד במשרד האנרגיה הגרעינית כאחד הפקידים הלא-בינאריים הראשונים בממשלה. "היו הרבה אנשים שכעסו וחשבו שאני לא מוכשר כמו אחרים. אבל אני מגיב עם מספרים תארים מתקדמים מ-MIT, עשור של עבודה במדיניות גרעינית ותשוקה חזקה לעבור במחלקה", הגיב. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE