הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס החליטה לאסור על מכירת אחד החומרים המסוכנים ביותר לסביבה ולאדם
מועצת העיר הסכימה שלא לאפשר מכירה והפצה של פוליסטרין מורחב, המכונה קלקר, אשר ידוע לכל כחומר שמתקלה רק אחרי מאות שנים, ומרכיביו יכולים לגרום לסרטן לבני אדם

מועצת העיר של לוס אנג'לס הצביעה ביום שלישי על איסור מכירה או הפצה של מוצרי קלקר - אחד החומרים המזהמים ביותר, שכן לוקח לו מאות שנים להתכלות, וידוע כחומר מסרטן עבור בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ההחלטה לאסור על מכירה והפצה של פוליסטרין מורחב, המכונה קלקר, תהיה בשלבים - והיא תחל באפריל 2023 עבור עסקים עם יותר מ-23 עובדים, ובשנה שאחרי לבתי עסק קטנים יותר. 

"היום, העיר השנייה בגודלה במדינה שולחת מסר ברור, שלפוליסטירן מורחב אין מקום בעתיד של העיר שלנו", אמר חבר המועצה מיץ' אופרל לעיתונאים. 

בכך, לוס אנג'לס מצטרפת ליותר מ-150 ערים אחרות שהעבירו תקנות דומות, ופעילי סביבה ותומכים אחרים מאמינים שהצעד של עיר המלאכים תהווה דוגמה ומוטיבציה לערים נוספות ללכת בעקבותיה. 

"לוס אנג'לס יכולה להוביל את החברה", אמר קרייג קדוולדר, מתאם מדיניות ב-Surfrider South Bay. "מה שקורה בלוס אנג'לס, לא נשאר שם. רואים את זה בכל העולם. אז מה שקרה זה באמת עניין גדול, ועושה הבדל גדול לא רק כאן, אלא מעבר לכך, אולי גם במדינות אחרות".

 

(צילום: Shutterstock)

 

כאמור, מוצרי קלקר אינם מתכלים או ניתנים כלכלית למיחזור, והמרכיב העיקרי שלהם - סטירן - סווג כחומר מסרטן לבני אדם. הכימיקלים של החומר יכולים לדלוף למזון המאוחסן במיכלי קלקר, ומוצרים כאלה עלולים להגיע לשטחים פתוחים, נהרות ואוקיינוסים - ולהישאר שם מאות שנים. 

"השימוש בחומר שנועד להחזיק מעמד לנצח במשהו שמשתמשים בו פעם אחת בלבד - לרוב רק לרגעים ספורים - אין בזה שום היגיון", אמרה מדענית החופים אמילי פרקר. 

נשיא מועצת העיר, פול קרקוריאן, האשים את התעשייה הפטרוכימית ב"שקר לתושבי ארצות הברית בניסיון לשכנע אותם שאיכשהו זה בסדר להשתמש במוצרים האלה, כי הם ניתנים למחזור… הם לא. תפסיקו להשתמש במוצרים האלה. זה הפתרון".

ועדיין, ההחלטה של מועצת העיר מחריגה מקרים מסוימים, אולי רבים מדי - כמו מכירת גלשנים או צידניות, ציוד מלאכה, אריזות תרופות, מכשירים רפואיים או חומרים ביולוגיים, אמצעי בטיחות כגון מושבי מכוניות וחגורות הצלה. הפטור יהיה תקף גם למתקני בריאות ומוסדות מגורים. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE