הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיכום שנת 2022: פצצה מתקתקת של אנטישמיות - בעיקר בארה"ב
ארגון זכויות האדם מלוס אנג'לס פרסם את הרשימה השנתית, שכללה את ניו יורק ושיקגו, מספר אוניברסיטאות עם אווירה אנטי-יהודית חמורה, את הראפר קניה ווסט וגם את איראן

ארגון זכויות האדם 'סיימון ויזנטל', שבסיסו בלוס אנג'לס, פרסם את הרשימה השנתית של עשרת התקריות האנטישמיות הקשות ביותר לשנת 2022, כאשר ארצות הברית גרפה יותר מדי תארים עם אירועים חמורים בשיקגו ובניו יורק, כמו גם בקמפוסים ברחבי המדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הארגון, שנקרא על שמו של צייד נאצים שורד שואה, הציג ביום חמישי את הרשימה. 

בהתייחס לשיקגו, נכתב כי אירועי השנאה גדלו ב-71%, כאשר המטרות העיקריות היו יהודים ואפרו אמריקאים.  "הורים ותלמידות בבית ספר יהודי לבנות, נתקלו בגבר בשיקגו שאיים 'לשרוף רב בתנור גז', ימים ספורים לפני חג החנוכה", נכתב בדוח של הארגון.

גם הזינוק בפשיעה בניו יורק פגע ביהודים, כאשר אלימות פיזית הופנתה כלפי אורתודוכסים, והן "היו הגבוהות ביותר שהיו מזה עשרות שנים". 

"מכת מדינה של התקפות אנטישמיות פוקדות את העיר הגדולה ביותר במדינה, כאשר יהודים חרדים, במיוחד בשכונות יהודיות בברוקלין, הוכו, ירקו עליהם, הכובעים שלהם נקרעו מראשם, והם ספגו קללות במהלך השנה האחרונה שמאופיינת במטח של התקפות".

המסמך של ויזנטל הזכיר כי בחודש נובמבר הלשכה ללוחמה בטרור, ה-FBI ומשטרת ניו יורק עצרו שני גברים חמושים שתכננו מתקפה מזוינת על בית כנסת. "זה לא היה איום סרק, זה היה איום אמיתי", אמר ראש העיר אריק אדמס. 

האנטישמיות לא פסחה על מערכת האוניברסיטאות בארצות הברית, כאשר מוסדות בקליפורניה, ניו יורק, מסצ'וסטס, אריזונה וניו ג'רזי הוצבו במקום השביעי ברשימה של הארגון.

 

 

כך למשל, לפי קבוצת AMCHA Initiative המוקדש למאבק באנטישמיות במוסדות להשכלה גבוהה, טען כי באונ' הרווארד היו יותר תקריות אנטישמיות מאשר כל באונ' אחרת בארה"ב ב-2022. זה כולל "הצבת שלטים נגד ישראל, הדבקת מדבקות אנטי-ישראליות לגיגיות של חומוס כשר בחדרי האוכל, צלב קרס בחדר שינה, ומסמך של המוסד שיבח את ה-BSD", ועוד. 

כמו כן, משרד החינוך האמריקאי פתח בחקירה נגד תשע קבוצות סטודנטים בבית הספר למשפטים של אונ' קליפורניה בברקלי: "הקבוצות שינו את התקנון כדי לאסור על ציונים או כל מי שתומך בישראל לנאום באירועים בקמפוס", נכתב.

ואיך לא, הראפר קניה ווסט זכה במקום הראשון ברשימה מכיוון שהוא "השתמש בהשפעה חסרת תקדים במדיה החברתית כדי לקדם דעות אנטי יהודיות וליצור סערת אש של אנטישמיות". 

במקום הרביעי נכנסה איראן, בשל "שמירה על מיטב המסורת של הנאצים והקומוניסטים הסובייטים, על ידי שנאה סדרתית של המשטר ליהודים, רצח עם ותיאולוגיות אחרות, כמו גם פרסום של יותר מאלף מאמרים אנטישמיים בוטים, שמלאים בתערבות רעילה של תיאולוגיה, שנאה היסטורית ליהודים ואמירות אנטי-ישראליות מטעם משטר חמינאי המרושע". 

את המקום החמישי לקח מאליק אכרם, הפקיסטני-בריטי שבחודש ינואר נכנס לבית כנסת קטן בקולייויל, טקסס, ולקח ארבע בני ערובה בדרישה לשחרר פעילת אל-קאעידה הכלואה בארה"ב. 

במקום השלישי הוצב יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בגלל שהאשים את ישראל בביצוע "50 שואות" בזמן שעמד לצד קנצלר גרמניה במסיבת עיתונאים בברלין.

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE