הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בוסט לגוף ולנפש: 10 מאכלים שכדאי לאכול לפני האימון
אכילה נכונה לפני כושר יכולה לא רק להעניק אנרגיה, אלא גם למנוע סחרחורת, בחילה, ואף להאיץ את התאוששות השרירים. אז מה מומלץ לאכול לפני שאתם יוצאים לאימון הבא שלכם? הנה עשרה מזונות כאלה

לא משנה באיזה סוג ספורט אתם עוסקים ובאילו שעות אתם מבצעים אותו, הדילמה תמיד זהה: מה צריך לאכול לפני? כאמור, האכילה לפני אימון חשובה מכמה סיבות. הראשונה היא הענקת אנרגיה לאימון. בכדי לעשות אימון איכותי יש צורך במאגרי אנרגיה מלאים, כך שהגוף יאפשר לנו להגיע למאמץ משמעותי.   סיבה נוספת היא מניעת בחילות וסחרחורות תוך כדי האימון - תופעת לוואי של אכילה בלתי מספקת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסיבה האחרונה היא עזרה בהתאוששות שלאחר האימון, כאשר הארוחה המקדימה לאימון משמשת כהתאוששות ועוזרת להגיע לשלב הבנייה של השריר מהר יותר. מאגרי האנרגיה העיקריים בהם הגוף משתמש לשם ביצוע הפעילות הם השומן והגליקוגן, ועל כן ישנה חשיבות למלא בעיקר את מאגר הגליקוגן לפני ביצוע פעילות גופנית באמצעות אכילת פחמימה. 

בנוסף יש לצרוך מעט חלבון בארוחה המקדימה לאימון. מחקרים שהתפרסמו בשנים האחרונות מצאו כי אותן חומצות אמינו המגיעות מהחלבון מסיימות להתעכל קרוב לסיום האימון, ולמעשה תורמות באופן מיידי לתחילת תהליך ההתאוששות ובניית הגוף המחודשת.

הנה עשרה מזונות שכדאי לצרוך 30-20 דקות לפני אימון בשביל להשיג ממנו את המירב:   

 

1. משקה יוגורט קטן דל שומן ובננה או תאנה קטנה: פירות אלו עשירים באשלגן ומגנזיום, המסייעים לתפקוד השרירים. היוגורט מספק לגוף את החלבון הדרוש.

2. ענבים: ענבים הם פרי שמכיל גלוקוז, לעומת יתר הפירות שהסוכר בהם הוא פרוקטוז. אכילה של ענבים מתאימה למי שרגיש לפרוקטוז וחווה כאבי בטן בזמן אימון גופני, לאחר אכילת פירות.

3. דגני בוקר ויוגורט: אכילה של חופן קטן של דגני בוקר לא ממותקים וללא תוספת סוכר עם משקה יוגורט קטן ודל שומן. ארוחה קלה המכילה פחמימות וחלבון.

4. פרוסת לחם עם ממרח חומוס (רצוי בהכנה ביתית): החומוס הוא פחמימה ממשפחת הקטניות, ולכן עשיר יותר בחלבון. כך מקבלים מנת פחמימה איכותית וגם כמות טובה של חלבון, להתאוששות שלאחר האימון.

5. שייק ביתי קטן: שייק ביתי קטן על בסיס מים המורכב משני פירות קטנים ומעט יוגורט או חלב סויה. חשוב להדגיש כי הכמות חייבת להיות קטנה, כיוון ששייקים גדולים, המכילים הרבה פירות וחלב, עשויים להעמיס על מערכת העיכול וליצור תחושה כבדה במהלך האימון.

6. שיבולת שועל: קערית קטנה המכילה ארבע כפות שיבולת שועל על בסיס מים ושליש כוס חלב או חלב סויה.

7. פריכיות: שתי פריכיות אורז עם ממרח גבינה 5% או קוטג'.

8. מאפינס: אם כבר צורכים מאכלים מתוקים, עדיף לצרוך אותם לפני אימון. ההמלצה היא לאכול מאפינס שיבולת שועל או מאפה בננה או תפוז, שאינו כולל תוספת של סוכר.

9. שלוש קוביות שוקולד מריר: שוקולד מריר מכיל פחות שומן לעומת שוקולד חלב, ויכול לתת בוסט קטן לאימון.

10. חטיף "אנרגיה": חטיף אנרגיה שאינו מכיל שקדים או אגוזים, כיוון שהם ממשפחת השומן ורצוי להמעיט בצריכת שומן בסמוך לאימון גופני.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE