הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימו לב: שלושה סוגי סרטן שניתן למנוע
סרטן הוא אחד מגורמי התמותה המרכזיים ברחבי העולם, ולמרות שמדובר על נתון מדאיג במיוחד, חשוב לדעת כי יש מה לעשות - יש סוגי סרטן אותם תוכלו למנוע במספר צעדים קלים ומהירים. ריכזנו את כל מה שאתם חייבים לדעת

מחלת הסרטן היא כאמור אחד גורמי התמותה השכיחים בעולם - מדי שנה מאות אלפי אנשים מתים בגלל המחלה, ואלפים נוספים סובלים ממנה. כיום מוכרים בעולם המדע והרפואה למעלה מ-200 סוגי גידולים סרטניים, הנבדלים באיברים בהם הם מתפתחים, בסוג התאים המאפיין אותם, בקצב ההתפתחות שלהם, בתופעות הגופניות שהם גורמים ועוד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בניגוד למרבית סוגי הסרטן, בהם רק אבחון מוקדם וטיפול נכון משפרים במידה משמעותית את סיכויי ההישרדות של החולים, ישנם סוגי סרטן אותם אפשר ממש למנוע. הנה שלושה סוגי סרטן כאלה:

סרטן צוואר הרחם

מחלת הסרטן הרביעית בשכיחותה בקרב נשים בעולם, והשנייה בשכיחותה בקרב נשים במדינות מתפתחות. על אף הנתונים הנמוכים יחסית, אחד מגורמי הסיכון העיקריים לסוג סרטן זה הוא נגיף הפפילומה, שמועבר בדרכים מגוונות. קיום יחסי מין לא מוגנים, קיום יחסים מגיל צעיר וקיום יחסים עם בני זוג רבים - מעלים את הסיכון לחשיפה ולהידבקות.

הבשורות הטובות הן שגידולי צוואר הרחם מתפתחים על פי רוב משינויים טרום ממאירים שמאפשרים גילוי מוקדם וטיפול בהם כדי למנוע התפתחות סרטן. בניגוד למרבית מחלות הסרטן, שמנגנון ההתפתחות שלהן מורכב, לא מובן עד תום ומשלב גורמים תורשתיים, מבניים, סביבתיים ועוד - הגורם העיקרי לסרטן צוואר הרחם ידוע: זהו גידול שנגרם על ידי נגיף. זיהוי הקשר בין זיהום בנגיף הפפילומה האנושי והתפתחות גידולי צוואר הרחם הוביל לפיתוח חיסונים נגד הנגיף, המסייעים בהפחתת הסיכון להתפתחות גידולים טרום ממאירים וממאירים. אמצעי המניעה העיקרי כיום נגד סרטן צוואר הרחם הוא החיסון נגד נגיפי הפפילומה הגורמים את המחלה. על אף שאינו משמש תחליף לבדיקות לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, משום שהוא פועל רק נגד חלק מזני הנגיף הגורמים לסרטן, הוא משמש כאמצעי הגנה טוב מפני סוג סרטן זה. חשוב לזכור, כי אמנם החיסון מגן מפני מחלה, אך יש להתמיד בשגרת בדיקות הסקר של צוואר הרחם, גם לאחר קבלת החיסון.

סרטן העור מלנומה

גידול סרטני זה מתחיל בדרך כלל בעור או בשומה, והוא עלול להופיע בעור בכל הגוף, כאשר בנשים האיזור בשכיח ביותר הוא עור השוקיים ואילו אצל גברים עור הגב הוא האיזור בו מתגלים לרוב גידולים סרטניים. גורם הסיכון העיקרי למלנומה הוא חשיפה לא מבוקרת לשמש או חשיפה לקרינת UV מלאכותית באמצעות שימוש במיטות שיזוף או במנורות פולטות קרינה. לכן, אחת הדרכים למנוע סוג סרטן זה היא הקפד על מריחת קרם הגנה, הימנעות משיזוף וחשיפה לשמש, ושימוש בעזרים כגון משקפי שמש, כובע וביגוד ארוך. תשומת לב יתרה לנקודות חשודות על העור וביקור תקופתי אצל רופא עור עשויים למנוע התפתחות של סרטן זה.

סרטן המעי הגס

סוג זה שכיח במיוחד מעל גיל 50, והסיכון לחלות בו עולה עם הגיל. כאשר המחלה מתגלה בשלב מוקדם, סיכויי ההחלמה מגיעים לכ- 90 אחוזים. לכן, קיימת חשיבות רבה לגילוי מוקדם שמעלה את סיכויי ההחלמה ממחלת סרטן המעי הגס.בניגוד לסרטן צוואר הרחם ומלנומה, בהם ניתן לעקוב אחר גידולים שמתפתחים ולהבין האם מדובר בגידול סרטני או לא, בסרטן המעי הגס אין דרך לדעת אלא באמצעות בדיקת סקר.  

הצעד הראשון במניעה של סרטן המעי הגס הוא בדיקת קולונוסקופיה - אם הגעתם לגיל 50, בקשו מרופא המשפחה שלכם הפניה לבדיקת קולונוסקופיה. זוהי בדיקה הנעשית תחת טשטוש, בה רופא מזהה פוליפים שעשויים להתפתח לגידול ומוציא אותם בו במקום - כך נמנעים מהתפתחות המחלה ושומרים על איכות החיים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE