הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FAA באזהרת בטיחות דחופה - לאחר כמעט שש אסונות תעופה ברחבי ארה"ב
מנהל התעופה מודאג מאוד ממספר התקריות החמורות, שבמזל לא הסתיימו עם נפגעים. מזכיר התחבורה, פיט בוטיג'ג': "לא צריך לחכות לאירוע קטסטרופלי"

מנהל התעופה הפדרלי פרסם אזהרת בטיחות חריפה לחברות תעופה ולטייסים, לאחר שמתחילת השנה נרשמו שישה אירועים חריגים ביותר של כמעט התנגשויות בשדות תעופה ברחבי ארצות הברית. 

בהודעה שפורסמה רביעי, ה-FAA הדגישה לחברות התעופה את "הצורך בערנות מתמשכת ותשומת לב להפחתת סיכוני בטיחות". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מאז ינואר, התרחשו כמעט תאונות קטלניות בשדות התעופה JFK, סיאטל-טקומה, אוסטין, הוליווד ברבנק, רונלד רייגן וושינגטון, בולטימור וושינגטון הבינלאומי ונמלים נוספים בארה"ב. "למרות שהמספרים הכוללים אינם משקפים עלייה בתקריות ובאירועים, חומרת האירועים הפוטנציאלית מדאיגה מאוד", נכתב באזהרה.

הסוכנות הפדרלית, שערכה בשבוע שעבר פגישת חירום, פנתה לטייסים ולחברות תעופה בדרישה לנתח את השטח: "הפעילים צריכים להעריך את המידע שנאסף באמצעות תהליכי ניהול הבטיחות שלהם, לזהות סיכונים ולהגביר ולשפר את התקשורת הבטיחותית עם העובדים". 

מזכיר התחבורה פיט בוטיג'ג' אמר בשבוע שעבר כי ארה"ב לא יכולה לחכות "לאירוע קטסטרופלי" כדי לטפל בחששות העולים. 

יו"ר המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה, ג'ניפר הומנדי, הסכימה איתו: "היו יותר מדי אירועים. התקריות האחרונות הללו חייבות לשמש קריאת השכמה". 

 

(צילום: Shutterstock)

 

התקרית החריגה הראשונה אירעה ב-12 בינואר, בשדה"ת הבינלאומי בולטימור וושינגטון, אז טיסת סאות'ווסט איירליינס הייתה במרחק של כ-50 מטרים מרכב חילוץ וכיבוי אש שחצה את המסלול ללא אישור. מחקירת ה-FAA עלה כי נהג הרכב קרא באופן שגוי את הוראות מגדל הבקרה. 

יממה לאחר מכן נרשם האירוע הכמעט הכי מסוכן עד כה, כאשר מטוס דלתא כמעט התנגש בטיסת אמריקן איירליינס בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי. 

מהחקירה נמצא כי טייס אמריקן איירליינס חצה את מסלול אחר ממה שנאמר לו על ידי הבקרים. טייס מטוס הדלתא נאלץ לבלום בפתאומיות, ונעצר במרחק של כ-300 מטרים בלבד מהמטוס השני. 

ב-26 בינואר, בשדה"ת סיאטל-טקומה, שני מטוסים של אלסקה איירליינס גירדו את זנבות המטוס אחד של השני - זאת בעקבות באג חמור ביותר בתוכנה שגרמה לטייסים לחשוב שהמטוסים שלהם קלים ב-10 טון. 

פחות משבועיים לאחר מכן, ב-4 בפברואר בנמל התעופה באוסטין, טקסס, טיסת סאות'ווסט נאלצה להפסיק בפתאומיות את ההמראה לכיוון קנקון, מקסיקו - אחרת היה מתנגש במטוס של חברת FedEx שבדיוק ביצע נחיתה. 

בקר התעופה העניק אישור המראה לטיסה למקסיקו, אך הטייס התעקב מעט - מספיק כדי לשבש את לוח הזמנים. האסון נמנע בזכות פעולה מהירה של טייסי FedEx, שביצעו סיבוב מהיר ונמנעו מהתנגשות.

ב-7 במרץ, טיסת רפובליק איירליינס כמעט והתנגשה בטיסה של יונייטד איירליינס בנמל התעופה רונלד רייגן וושינגטון. הטייס קיבל אישור לחצות מסלול אחר, אך פנה לכיוון לא נכון. 

בשדה התעופה הוליווד ברבנק אירעו שתי תקריות חריגות. הראשונה ב-22 בפברואר, טיסת Mesa הפסיקת את הליכי הנחיתה שכן מטוס SkyWest קיבל אישור המראה מאותו מסלול. אז, אזעקה אוטומטית הופעלה. 

האירוע השני קרה ב-18 במרץ, כאשר מטוס כמעט התנגש במסוק שהיה על המסלול בו הוא תכנן לנחות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE