הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה עשויה לאסור מכירה של מותגי מזון פופולריים
הצעת החוק שהוגשה לאחרונה מכוונת לחברות המזון אשר מפיצות מאכלים המכילים רכיבים מסוכנים לבריאות, אשר רובם נאסרו כבר באירופה - אבל עדיין לא בארצות הברית

מחוקקים בקליפורניה הגישו הצעת חוק שמטרתה לחייב מותגי מזון להוציא מרכיבים מזיקים מהמאכלים שלהם - אחרת לא יוכלו להימכר במדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ההצעה, שחוברה על ידי ג'סי גבריאל ובאפי וויקס הדמוקרטים, תאסור על מותגים לכלול מרכיבים כמו שמן צמחי ברום, צבע מאכל אדום מספר 3, אשלגן ברומט, פרופילפרבן וטיטניום דו חמצני. 

החומרים הללו, שכולם נאסרו כבר באיחוד האירופי, ניתן למצוא במשקאות מוגזים, מזון מעובד, דגנים וממתקים. יש לציין כי חברות כמו קולה ופפסי, הפסיקו את השימוש ברכיבים אלה במוצרים שלהם עוד בשנת 2014.

המחוקק גבריאל אמר בראיון כי המטרה היא שחברות המזון הפופולריות יחויבו לעקוב אחר פרוטוקולי בריאות.

הוא נתן את הדוגמא של Skittles, אשר בזכות האישור של ה-FDA הוא מכיל טיטניום דו חמצני, שזה תוסף המשפר את הצבע. עם זאת, באירופה החברה שינתה את הרכיבים בממתק כדי שלא יכלול את החומר שנאסר באיחוד.

"כל הכימיקלים האלה אסורים באירופה, אבל החברות עדיין מוכרות את מוצריהן באיחוד על ידי ביצוע של שינויים קלים במתכונים שלהם", אמר גבריאל, שציין כי הרכיבים אותם הוא מבקש לאסור קשורים לסרטן, בעיות פוריות ובעיות התפתחות והתנהגות בקרב ילדים. הוא הדגיש שיש "חלופות שהן זמינות ובטוחות יותר". 

וכך, אם חברה תסרב לבצע את השינויים, ייתכן שייאסר עליה למכור את מוצריה בגולדן סטייט. עם זאת, גבריאל לא צופה שאף חברה תגיעה למקום הזה:

"באופן היפותטי, זה אפשרי. אבל מבחינה מעשית, הסיכויים כמעט אפסיים. הם לא יבחרו לצאת משוק של 40 מיליון איש, אין בזה שום היגיון כלכלי".

הצעת החוק פוגעת במנהל המזון והתרופות, ה-FDA, אותה מאשים גבריאל בכך שיש שם "פרצה ענקית לאישור כימיקלים… כך שהם נכנסים לאספקת המזון של המדינה".



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE