הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עד 70% מהחופים בקליפורניה עלולים להיעלם עד סוף המאה
אם התחזיות בדבר עליית פני הים של עד 3 מטרים במהלך 80 השנים הבאות אכן יתממשו, קו החוף של הגולדן סטייט עלול להצטמצם בקנה מידה עצום - כך נקבע במחקר שפורסם לאחרונה

קליפורניה עלולה לאבד חלקים גדולים מהחופים שלה כתוצאה משינויי האקלים - כך נקבע במחקר שפורסם לאחרונה, שטען כי 25 עד 50 אחוזים מחופי המדינה עלולים להיעלם לחלוטין עד סוף המאה.

המחקר, שפורסם בחודש מרץ האחרון, חובר על ידי חמישה מדענים מהמרכז הגיאולוגי USGS, מאוניברסיטת אילינוי בשיקגו ומהמוסד האקדמי ניו סאות' ויילס בסידני. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

החמישה הסתכלו על חוף האוקיינוס של סן פרנסיסקו, וחקרו צילומי לווין של החוף משני העשורים האחרונים. 

לאחר מכן הם לקחו את כל קו החוף של קליפורניה, המשתרע לאורך של יותר מ-1,700 קילומטרים, והשתמשו במודלים שלהם כדי לחזות כיצד שינויי האקלים ישפיעו על החופים, תוך שימוש בתחזיות עליית פני הים של עד 3 מטרים במהלך 80 השנים הבאות. 

וכך, הם גילו כי במקרה הטוב, 25 אחוזים מהחופים ייפגעו - ובמקרה הרע 70 אחוזים מהם "עלולים להישחק לחלוטין עקב תרחישי עליית פני הים", נכתב.

החוקרים הזהירו שכמה מהחופים הידועים ביותר נמצאים בסיכון - בהם פוינט ארנה והומבולדט ביי בצפון הגולדן סטייט, כמו גם פסימו ביץ' ומורו ביי במרכז המדינה, וניופורט ביץ' וסן קלמנטה בדרום. 

חשוב לציין שהמחקר טרם עבר ביקורת עמיתים, שיכולים לאתגר את התוצאות.

 

(צילום: Shutterstock)

 

אבל המחקר תואם לאחד אחר שפורסם בשנת 2017 על ידי אותה קבוצת חוקרים, אז הם מצאו כי 31 עד 67% מהחופים בקליפורניה נמצאים בסכנה. 

"תחזיות המודל, למרות שהן נמצאות באי ודאות, מצביעות על כך שהשפעות משמעותיות על קו החוף עשויות להתרחש", כתבו במחקר האחרון. "סביר להניח שחופים רבים ידרשו מאמצי ניהול משמעותיים (למשל הזנת חופים, שימור חול, שיקום דיונות ופתרונות הנדסיים וטבעיים אחרים), זאת על מנת לשמור על רוחב החופים הקיימים".

מי שכבר ביקר את תוצאות המחקר הוא מארק מריפילד, אוקיאנוגרף חופים שאמר כי יש לקחת את דגמי הלווין שבהם החוקרים השתמשו במידה של ספקנות - מכיוון שהם חדשים. 

"למודלים הללו יש באופן כללי מיומנות מוגבלת בניבוי שינויים עכשוויים, יש מעט מערכי נתונים זמינים לאימות המתודולוגיה, ותחזיות של תנאי גל ומפלס מים עתידיים מציגים רמה נוספת של אי ודאות", אמר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE