הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר ההומלסים בארצות הברית מחריף
מספר חסרי הבית בלוס אנג'לס ובניו יורק צפויים להיות הגבוהים ביותר מכל שאר האזורים, כאשר בינתיים הנתונים מראים עלייה בשיעור ההומלסים בשיקגו, מיאמי ובוסטון

משבר חסרי הבית בארצות הברית ממשיך להחריף, ושיעור ההומלסים לא מפסיק לעלות - כאשר הערים הגדולות רואות זינוק גדול מהרגיל. 

שיקגו, מיאמי, בוסטון ופיניקס דיווחו כולן על עלייה בכמות חסרי הבית מתחילת השנה. כך לפי נתונים שהגיעו לידי ה'וול סטריט ג'ורנל', שכיסו 67 מתוך 100 אזורים עם אוכלוסיית חסרי הבית הגבוהה ביותר נכון לשנת 2022. מתוך כל אלה, 48 דיווחו על המשך מגמת העלייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

 

בינתיים, כל העיניים נשואות לניו יורק וללוס אנג'לס - שעדיין לא דיווחו על הנתונים שלהן. ידוע שבשתי הערים הללו יש את אוכלוסיית ההומלסים הגדולה ביותר בארצות הברית, והמספרים שיפורסמו על ידי הרשויות המקומיות צפויים לסמן את העליות הגבוהות ביותר בשיעור חסרי הבית. 

הזינוק העצום בכמות דרי הרחוב הוביל בקשר ישיר לעלייה בפשיעה בערים הגדולות ברחבי ארה"ב.

עליית מחירי הדיור וההיצע המצומצם של דירות במחירים סבירים, הם בין הגורמים המרכזיים למשבר ההומלסים. באזור פיניקס, למשל, שכר הדירה עלה ב-68% בין השנים 2017 ל-2022 - כאשר המחוז רק עלייה של שבעה אחוזים בחסרי הבית. 

בינתיים, העיר ניו יורק מתפוררת תחת כמות מטורפת של מהגרים שהועברו באוטובוסים מעיירות הגבול של טקסס אל התפוח הגדול. 

בקליפורניה, הערים הגדולות והמרכזיות שהיו פופולריות ללא תחרות - סובלות מנטישת תושבים ועסקים מאסיבית, כאשר רבים עוזבים לאזורים שקטים וירוקים יותר כמו טקסס וקולורדו. 

הגולדן סטייט הוציאה 17 מיליארד דולר בארבע שנות הכספים האחרונות על בעיית חסרי הבית אשר ממשיכה להחריף, בעיקר בשל בעיות בריאות הנפש ותלות ושימוש נרחב באופיואידים כמו פנטניל. 

על פי נתוני הביניים, מספר ההומלסים הגדול ביותר בסקירה של ה'וול סטריט ג'ורנל' היה במחוז סן דייגו, שם נספרו 10,264 חסרי בית - שזו עלייה של 22 אחוזים מהשנה שעברה. 

יש גם מגמות חיוביות, כמו במחוז סונומה בקליפורניה שם מספר חסרי הבית ירד ב-22%. גם אזור קולורדו ספרינגס דיווח על מספר חסרי הבית הנמוך ביותר מאז שנת 2016. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE