הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמאס הפר את הפסקת האש - ישראל חוזרת להילחם
ארגון הטרור ירה רקטות לעבר יישובי העוטף ולא הגיש את רשימת החטופים כחלק מהעסקה – וחיל האוויר חזר לתקוף בצפון ובדרום הרצועה. "חוזרים למלחמה בכל הכוח"

אחרי שבוע של הפוגה בלחימה ושחרור של 110 בני ערובה – חמאס הפר את הפסקת האש כאשר ירה רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. מאז חידוש האש, נורו עוד רקטות על יישובי הדרום, כולל על שדרות. 

צה"ל הכריז כי הלחימה התחדשה, וגורם מדיני אמר לתקשורת הישראלית: "אנחנו חוזרים להילחם בכל הכוח". פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות לתושבי הדרום ולתלמידי מרכז הארץ. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

רק לפני מספר שעות, היו דיווחים כי הוסכם בין הצדדים להאריך את הפסקת האש ביממה נוספת, במסגרתה ישוחררו בני ערובה נוספים. עד כה, 110 חטופים, ישראלים ואזרחים זרים, יצאו לחופשי משבי החמאס, אך 140 עדיין מוחזקים במנהרות ברחבי הרצועה.

עם זאת, חמאס לא העביר את רשימת החטופים כפי שנדרש לעשות, וכשעה לפני הדד-ליין של הגשת השמות, שנקבע ל-7:00 בבוקר שעון ישראל, ארגון הטרור כבר ירה רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שם נשמעו אזעקות צבע אדום. על פי דובר צה"ל, זוהו כמה שיגורים, אך לא בוצע יירוט.

ברגע שצה"ל הבין כי תמה ההפוגה, מטוסים של חיל האוויר כבר עלו לשמיים וכטמ"במים החלו לחוג מעל הרצועה.

על פי דיווחים המגיעים מעזה, חיל האוויר החל בתקיפות אוויריות בדרום הרצועה, וגם בחלק הצפוני התחדשו הקרבות. דו"צ מסר כי "מטוסי קרב תוקפים מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה". 

משרד ראש הממשלה פרסם הצהרה, לפיה "ארגון הטרור חמאס-דאעש הפר את המתווה, לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות, ושיגר רקטות לעבר אזרחי ישראל. עם החזרה ללחימה נדגיש: ממשלת ישראל מחויבת להשיג את יעדי המלחמה - לשחרר את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על תושבי ישראל".

כזכור, ארגון הטרור הפר את ההפסקה מספר פעמים במהלך שבוע ההפוגה. הפעם הראשונה נרשמה כרבע שעה לאחר שנכנסה לתוקפה הפסקת האש. לאחר מכן הושלחו מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל שנותרו בצפון הרצועה. אתמול, נרצחו שלושה יהודים בפיגוע ירי שאירע בכניסה לירושלים וארגון הטרור לקח על כך אחריות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE