הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבוד 2024: חמישה צעדים עבור שנה בריאה יותר
אם תשנו מעט את אורח חייכם ותעקבו אחר ההמלצות הבסיסיות האלה, בשנה הבאה תוכלו לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית שלכם כאחד

סוף שנה ותחילתה של אחת חדשה מביאה אנשים רבים להסתכלות פנימית, הגעה למסקנות וללקיחת החלטות – שרבות מהן קשורות לאורח חיים בריא יותר.

בעוד שתוחלת החיים ממשיכה לרדת, אולי זה הזמן לקחת על עצמכם כמה מהמלצות הבסיסיות ביותר שיהפכו אתכם לבריאים יותר ב-2024.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

תדאגו לאכול אינדקס גליקמי נמוך. כל מזון מקבל ציון מ-0 עד 100, על סמך האופן שבו הוא משפיע על רמות הסוכר שלכם בדם, וזה האינדקס הגילקמי.

למזונות הנמוכים בסולם יש השפעה מינימלית,  וההפך לגבי אוכל עם ציון גבוה. תאכלו יותר ירקות, שמן זית, אגוזים וחמאה, והימנעו מפחמימות ריקות כמו סוכר, לחם, פסטה ואורז.

"היצמדות לתזונה עם אינדקס גליקמי נמוך תוריד את רמת האינסולין ותגרום לאיבוד שומן, תוך שמירה על השרירים, כל עוד צריכת הקלוריות היומית מספקת", אמר ד"ר ברט אוסבורן, נוירולוג מפלורידה.

החלטה משלימה לזו הראשונה, היא לבצע אימוני כוח, שכן אובדן שרירים גורם לגוף חלש ולירידה קוגניטיבית.

"זו עובדה, שהיכולת של האדם להדוף מחלות הקשורות לגיל, כמו מחלות לב וסרטן, נמצאת במסת השריר", אמר ד"ר אוסבורן, שהוסיף כי הוספת שרירים היא הדרך המהירה ביותר להמיס שומן.

הנוירולוג המליץ על חמישה תרגילים "בסיסיים אך מועילים", כעמודי התווך של כל תוכנית אימוני כוח: סקווטים, לחיצת חזה עם משקולות, דדליפט, לחיצת כתפיים ותרגילי מתח.

המלצה נוספת לשמירה על אורח חיים בריא היא לעקוב אחר לחץ הדם. אוסבורן הציע לרכוש שרוול לחץ דם ולרשום את המספרים היומיים, כדי לדעת היכן אתם עומדים.

 

 

זאת מכיוון שלחץ דם גבוה ולא מבוקר מעלה את הסיכום לבעיות בעורקי הלב והצוואר, ולהוביל לאי ספקית לב או שבץ. לדבריו, הדרך הטובה ביותר לשמירה על לחץ דם תקין, היא תזונה טובה, פעילות גופנית והורדת מתחים נפשיים.

גם "תוספי מזון כמו מגנזיום, סלק וחומצות שומן אומגה 3 – עשויים לעזור להוריד את לחץ הדם", אמר.

בהמשך לכך, גם בדיקת דם היא חשובה ביותר, וככל שאנחנו מתבגרים – הסיכוי לדלקתיות עולה, רמות ההורמונים יורדות, וקשה יותר לווסת את רמות הסוכר בדם. "השילוב הזה גורם להאצת הליך ההזקנות", הסביר.

אבל "קבלת תמונת מצב מיידית של הפעילות הפנימית בגוף, תביא מוטיבציה להתערב ולמטב את הביוכימיה".

לבסוף, הדבר החשוב ביותר, הוא לדאוג למצב הנפשי שלכם – שמשפיע על כל היבט בחיים.

אוסבורן הציע פעילויות מרגיעות כמו יוגה, מדיטציה, בילוי בחוף או ביקור בסאונה. גם חופשות הם חשובות ביותר, ואותן רצוי לעשות "הרחק מהאינטרנט ומהטכנולוגיה".

גם שינה היא פקטור קריטי במאבק במתח הנפשי, יחד עם פגישה עם חברים ובני משפחה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE