הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשר סיבות למה שיקגו היא אחת הערים השוות בארה"ב
לרוב המחשבה הראשונה שעולה לגבי שיקגו היא פשע וסמים – אבל שימו את זה בצד, ותסתכלו על עשר האטרקציות השוות הללו, שהן חינם לחלוטין

העיר שיקגו מוזכרת לרוב בקונוטציה של פשע וסמים, אבל יש לה הרבה מה להציע מעבר לסטיגמה הרעה.

ממש לאחרונה העיר תפסה את המקום ה-14 ברשימת 50 הערים הטובות ביותר בעולם על פי מגזין 'טיים אאוט', בשל "חיי לילה תוססים וערימות של תרבות. לא משנה מה העונה, שיקגו מלאה בדברים מרגשים לעשות".

אז אם תיהתם – הנה עשרה יעדים שווים בשיקגו, וכל אחד מהם לחלוטין בחינם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מרכז התרבות של שיקגו מתוארך לשנת 1897, והוא מספק מקום עבור תושבי העיר וכל המבקרים לחוות יצירות אומנות מדהימות וארכיטקטורה מרשימה, ולפעמים אפילו ליהנות מקונצרט של מוזיקה קלאסית – והכל מבלי לבזבז אפילו סנט אחד.

גן החיות לינקולן הוא אחד הגני החיות החינמיים האחרונים בארצות הברית, והוא מאפשר לכם לפגוש 200 מינים של בעלי חיים – החל מאריות ודובים, קופים, זברות ועד ג'ירפות, ציפורים שונות כמו נשרים ופינגווינים, וזוחלים כמו נחשים ותנינים.

גארפילד פארק קונסרבטוריון הוקדם בשנת 1908, והוא אחד המבנים הגדולים מסוגו בעולם – שמתואר כ"אמנות נוף מתחת לזכוכית". מדובר בחממה ענקית עם יותר מ-100,000 צמחים המייצגים מאות מינים.

חשוב לציין שמדובר באטרקציה חינמית, אך יש להזמין מקום מראש.

 

גארפילד פארק (צילום: טיים אאוט)

 

פארק מילניום הוא מתח עצום בו תמצאו את ביתן ג'יי פריצקר שעוצב על ידי פרנק גרי, את פסל שער הענק המכונה 'השעועית' ומזרקת הכתר. במקום תמצאו מגוון פעילויות בחינם, כמו הקרנות סרטים, קונצרטים, אימונים ומתחם החלקה על הקרח – כל זאת לצד פסלים של אמנים מקומיים וגן 'לוריא' המקסים.

הרחבה של 'גרנט פארק', שזכתה לכינוי "החצר הקדמית של שיקגו", היא ביתם של מכון האומנות של שיקגו, מזרקת בקינגהאם, מתקני אמנות ציבוריים שונים וקמפוס המוזיאונים. המקום מפוצץ בעונת הפסטיבלים בקיץ, אבל גם בחורף אפשר להינות מגני הוורדים, מהפסל האייקוני של אברהם לינקולן ועוד.

המוזיאון החכם לאומנות, או Smart Museum of Art, הוא מסוג המקומות שאפשר להעביר בהם בכיף כמה שעות מבלי להרגיש. הממוקם בקמפוס של אוניברסיטת שיקגו, הכניסה לגלריות של המוזיאון היא תמיד בחינם.

היעד הבא בשיקגו, הוא קצת טריקי – שכן ב-Navy Pier אפשר לבזבז הרבה מאוד כסף במגוון המסעדות, הברים, סיורים בסירה או גלגל ענק. אבל תמיד אפשר לטייל ברחבי המזח וליהנות מהנוף והדינמיות של המקום.

 

 

שביל לייקפרונט גם כן יספק לכם נקודת תצפית מגניבה על שיקגו, עם טיול רגוע בשביל האגם של העיר שאורכו כ-30 ק"מ'. הוא עובר מהנקודה הצפונית ביותר של לינקולן פארק ועד לרחוב 71. אפשר בקלות להעביר שם יום שלם, לעצור בכמה חופים, בגן החיות ולסעוד באחת המסעדות.

המוזיאון הלאומי של אומנות מקסיקנית הוא אחד מארגוני התרבות הלטינית מהגדולים בארצות הברית. לאוהבי האומנות, מומלץ מאוד לבקר במוזיאון ולהתרשם מהאוסף הגדול של היצירות, מהתערוכות המתחלפות ומופעים של אמנויות הבמה המייצגות את התרבות המקסיקנית.

הספרייה הציבורית של שיקגו 'הרולד וושינגטון' מתגאה בתשע קומות של ספרים, מחשבים, חדרי ישיבות ועוד. לצד המבנה המרשים בפני עצמו, בקומה התשיעית תמצאו מייצגי אומנות מעניינים, תצפו על רחובות העיר דרך החלונות העצומים ותצפו במזכרות הקשורות לשמו של הבניין.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE