הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשר טבעוני מעובד קשור למחלות לב ומוות מוקדם: מחקר
החוקרים הדגישו כי אורח חיים טבעוני יהיה בריא אך ורק עם פירות וירקות טריים, דגנים מלאים וקטניות – כי כל השאר הם מוצרים מעובדים שלא מוסיפים כלל לתזונה ולבריאות

למרות שמומחים משבחים את היתרונות הבריאותיים ובעיקר הסביבתיים של דיאטה ללא מוצרי חי, מחקר חדש מציע כי צריכת מזון טבעוני מעובד יכולה להגביר את הסיכון למוות ממחלת לב.

מזונות מעובדים כוללים מוצרים ארוזים, משקאות, דגנים ומוצרים מוכנים לאכילה שמכילים צבעים, אמולסיפיקטורים, טעמים ותוספים אחרים. הם בדרך כלל עשירים בסוכר, שומן רווי, ומלח וללא וויטמינים וסיבים.

חוקרים מאוניברסיטת סאו פאולו ואימפריאל קולג' לונדון בדקו את התזונה של יותר מ-118,000 בריטים בגילאי 40 עד 69.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הם מצאו שתוכנית אכילה מבוססת צמחים מקדמת בריאות לב כללית, אך רק כאשר הדיאטה כוללת מזונות צמחיים טריים כמו פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות.

החוקרים מצאו שעבור כל עלייה של 10% במזונות מבוססי צמחים, הסיכון למוות ממחלת לב ירד ב-20%.

עם זאת, כאשר העלייה במזונות מבוססי צמחים הגיעה ממזונות מעובדים ביותר, היא הייתה קשורה לעלייה של 12% במקרי מוות הקשורים למחלת לב.

ד"ר אסטר ואמוס, שותפה למחקר, הדגישה את השיווק המטעה ותפיסת הציבור של מוצרים מבוססי צמחים כבריאים.

"למרות שמזונות מעובדים משווקים לעיתים קרובות כמזונות בריאים, מחקר זה, שהוא גדול בהיקפו, מצביע על כך שמזונות מבוססי צמחים עם עיבוד גבוה אינם נראים כאלו שיש להם השפעות בריאותיות מגנות והם קשורים לתוצאות בריאותיות גרועות", היא אמרה.

המחקר מדגיש את הסיכון הקרדיווסקולרי של צריכת חלופות בשר פופולריות, אך מדענים עצמאיים מצביעים על כך שחצי מהמזונות המעובדים שנעשה בהם שימוש במחקר הגיעו מלחמים ומאפים מבוססי צמחים.

"רבים מהמזונות שאינם מכילים מוצרי חי, כולל עוגיות, צ'יפסים, ממתקים ומשקאות קלים, הם מבחינה טכנית מבוססי צמחים אך לא ייחשבו כחיוניים כחלק מתזונה בריאה על ידי רוב האנשים", אמר דואיין מלור, דיאטן ודובר האגודה הדיאטטית הבריטית, בהצהרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE