הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין לועגת לעימות הנשיאותי: "מאוד מבדר... אחד דמנטי והשני חולה נפש"
העימות בין הנשיא ג'ו ביידן לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ הראה עד כמה ארצות הברית חלשה תדמיתית ברחבי העולם, בטח בקרב היריבים שלה

פרשנים סינים גיחכו על הדיון הנשיאותי הראשון בין הנשיא ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, והצביעו על ההערות החוזרות ונשנות של הנשיא ועל השאלות לגבי אמיתותו של קודמו בתפקיד.

ביידן נתפס ברובו כמפסיד בדיון. עם קול צרוד ולעיתים נראה שהוא סוטה מהנושא בהערותיו, הופעתו זכתה לביקורת מצד רפובליקנים ודמוקרטים באמריקה בזמן שהוא נאבק בשאלות לגבי גילו וכשירותו.

"מתקפות פרסונליות, זיכרון מעורפל, יורדים אחד על השני... הדיון הזה היה מאוד מהנה לרבים מהסינים", כתב הפרשן התקשורתי הבולט ועורך התקשורת הממלכתית לשעבר, הו סיג'ין, ברשת החברתית X, שם יש לו יותר מ-560 אלף עוקבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"באופן אובייקטיבי, האיכות הנמוכה בהופעה של שני הזקנים האלה הייתה פרסומת שלילית לדמוקרטיה המערבית", כתב.

עיתונאי אחר כתב ברשתות: "הקצב הכאוטי הזה כמעט שלט בכל הדיון, ורבים הבינו: אחד סובל ממחלת אלצהיימר והשני חולה נפש, הם באמת מתאימים זה לזה".

העיתון הממלכתי 'בייג'ינג ניוז' ניתח את העימות הנשיאותי ככזה שחשף את החולשות של שני המועמדים: "ביידן היה מבולבל, וטראמפ המשיך להפיץ שמועות".

בעוד שסין גיחכה על העימות, יש לזכור שתחת שלטון המפלגה הקומונסטית אין דבר כזה דיונים נשיאותיים או בחירות דמוקרטית, והנשיא שי ג'ינפינג בן ה-71 ממשיך לחזק את מעמדו כמנהיג היחיד של המדינה.

גולש סיני עם למעלה מ-1.9 מיליון עוקבים. כתב: "זה פשוט מצביע על הבעיה היסודית של הדמוקרטיה האמריקאית. האמריקאים לא בוחרים נשיא, אלא מישהו שיותר מתאים לשחק את הנשיא בטלוויזיה. בדיון הערב, טראמפ שיקר ודיבר שטויות, אבל רוב צופי הטלוויזיה לא שמו לב לזה. לעומת זאת, גילו המתקדם והגמגום של ביידן הפחיתו מאוד את הניקוד שלו", כתב צ'ו מינגיו.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE