הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תורתו של תפוח: האם יש הבדל בין הצבעים והסוגים?
ירוק, אדום, צהוב – או מה שביניהם. תפוחים נחשבים לסופר-פוד שיכול להרחיק אתכם מביקור אצל הרופא, אבל האם זה באמת נכון?

עד כמה תפוחים הם באמת בריאים – והאם סוג או צבע התפוח משנה את הערכים התזונתיים?

שני דיאטנים עזרו להגיע לתשובות של שאלות אלו תוך כדי טיפול גם בשאלה האם תפוח ביום באמת מרחיק את הרופא.

תפוחים באים במגוון רחב של זנים וצבעים, אך "כאשר מדובר בתזונה, ההבדל בין זני התפוחים הוא בדרך כלל מינימלי", אמרה קלי ספרינגר, דיאטנית מוסמכת מאגודת התפוחים של ניו יורק.

"עם זאת, תפוחים עם קליפות אדומות או סגולות כהות יותר, כמו התפוח האדום הנפלא, לעיתים קרובות מכילים רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון בהשוואה לאלו עם קליפות בצבעים בהירים יותר", אמרה ספרינגר.

למרות שהתכולה התזונתית יכולה "להשתנות במעט" בהתאם לסוג התפוח והסביבה בה הוא גדל, ספרינגר אמרה כי "בסך הכל, תפוחים הם מקור מעולה של סיבים תזונתיים, ויטמינים ואנטי-אוקסידנטים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

והאם לאכילת תפוח אחד ביום באמת יש יתרונות כה גדולים שירחיקו אתכם מהרופא? נראה שלא.

מה שכן, "תפוחים יכולים לעזור להגן נגד מחלות חמורות, כולל מחלות לב, סוכרת, סרטן ועוד", אמרה לינדזי-אדלר, דיאטנית רשומה ומוסמכת.

תפוחים אדומים, היא אמרה, הם בצבע זה מכיוון שהם מכילים משהו שנקרא אנתוציאנינים, שהם "נוגדי חמצון חזקים" אשר "עוזרים להפחית דלקת בגוף".

תפוחים ירוקים מקבלים את צבעם מכלורופיל, אנטי-אוקסידנט נוסף, היא אמרה. "הוא נחקר ועשוי להיות בעל אפקטים מגנים נגד גידולים סרטניים".

ולבסוף, תפוחים צהובים מכילים קרוטנואידים, אמרה לינדזי-אדלר. הם "מפחיתים את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן ומחלות עיניים".

למרות שאין הבדל דרמטי רב בתפוחים ביחס לצבע שלהם, זנים שונים של תפוחים יכולים לענות על צרכים תזונתיים שונים. תפוחים ירוקים, למשל, הם "נמוכים בסוכר וגבוהים בסיבים," אמרה לינדזי-אדלר, כלומר הם "בחירה טובה למי שמעקב אחרי צריכת הסוכר שלו".

אבל לבסוף, ללא קשר לסוג התפוח שבוחרים לאכול, ישנם "שפע של יתרונות בריאותיים ספציפיים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE