הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כ-32,000 עובדי בואינג עומדים לשבות
ענקית התעופה בואינג ניצבת בפני אתגר חדש בדמות שביתה אפשרית של 32,000 עובדים שעלולה להתחיל החודש אם החברה והאיגוד לא יצליחו להגיע להסכמה

החוזה של בואינג עם האיגוד הבינלאומי של המכונאים (IAM) עומד לפוג ב-12 בספטמבר, וחברי האיגוד, הבונים מטוסים במתקני בואינג במדינת וושינגטון, איימו לשבות אם דרישותיהם לא ייענו. באמצע יולי, חברי האיגוד אישרו הצבעה על אישור שביתה עם 99.9% בעד. הצבעות לאישור שביתה הן נפוצות במהלך משא ומתן בין איגודים לחברות ולא בהכרח מעידות על כך ששביתה תתרחש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחיר המניה של בואינג ירד ביותר מ-36% מתחילת השנה וירד ביותר מ-7.3% במהלך יום המסחר של יום שלישי

 

בואינג אמרה בהצהרה ל-FOX Business, "אנו נשארים בטוחים שנוכל להגיע להסכם שמאזן בין צרכי העובדים שלנו והמציאות העסקית שאנו מתמודדים איתה כחברה."

נשיא מחוז 751 של IAM, ג'ון הולדן, אמר בהצהרה ביום ראשון כי האיגוד "נלחם על כבוד" מבואינג וכי הוא מבקש "העלאות שכר סבירות המשקפות את הערך שאנו מביאים ומערכת פרישה המתגמלת את הוותק והמיומנות שלנו כאשר אנו חייבים להניח את הכלים כי איננו יכולים לעבוד יותר". "ההצעות שלנו הן לא רק סבירות אלא חיוניות לייצוב חברה שכרגע נמצאת בנפילה חופשית. בעוד שמנהיגים באים והולכים, חברי IAM הם אלה שמייצרים, מקדחים, מהדקים, מרכיבים ובודקים," אמר הולדן. "חברי IAM שלנו הם אלה שמזיזים את החלקים, המטוסים ומתחזקים את המכונות. אנחנו הדם שזורם במפעל. לעולם אל תשכחו שאין בואינג ללא ה-IAM."

האיום בשביתה מגיע כאשר בואינג התמודדה עם שנה מאתגרת במיוחד בעקבות התפוצצות לוח הדלת באוויר במטוס 737 מקס 9 בינואר, שגרמה לדקומפרסיה בתא הנוסעים והובילה את המטוס לחזור לפורטלנד, אורגון, לנחיתת חירום. השלכות האירוע הזה גרמו לעיכובים והפסקות בקו הייצור כדי לטפל בבעיות בקרת איכות בזמן שבואינג, מינהל התעופה הפדרלי (FAA) והמועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה חקרו את הבעיות. בואינג גם ראתה את המנכ"ל דייב קלהון עוזב את התפקיד בעיצומה של המחלוקת ומוחלף על ידי המנכ"ל החדש קלי אורטברג.

אניטה מנדיראטה, יועצת מיוחדת למזכ"ל התיירות של האו"ם ומחברת הספר "הקריאה למנהיגות: שחרור המנהיג הפנימי בזמני משבר", אמרה כי הסכסוך העבודה מציב אתגר מוקדם במאמציו של אורטברג לשנות את התרבות של בואינג.

"זה באמת מעמיד את יכולת המנהיגות של קלי אורטברג בחזית כי, בסופו של דבר, אם הוא רוצה לשנות את גורלה של בואינג מבחינת יכולתה להתאושש באיכות, בתרבות, ביכולת לשרת את לקוחותיה, לבנות מחדש אמון בעסק ובמותג, ולכן לבנות מחדש את השורה התחתונה, זה יתבסס על הייצור," אמרה מנדיראטה. "פעולת שביתה פוגעת בלב יכולתו לשנות את תרבות השירות והאיכות של אלה שעובדים עבור בואינג, שלכן יהיו הדומינו הראשון שיפיל את שאר תהליך ההתאוששות."

"מה שאנחנו גם צריכים להיות מודעים אליו ואמפתיים כלפיו הוא שהאנשים שמייצגים את בואינג, וזה מעל 150,000 עובדים מבוססי ארה"ב, היו להם ארבעה מנכ"לים ב-10 השנים האחרונות," היא הוסיפה. "הם אוכזבו שוב ושוב, אז למה שיאמינו שקלי יעשה הבדל?"

מנדיראטה הסבירה שאורטברג "מתמודד עם המוזיקה" והתעסק עם ה-FAA בנושא בעיות רגולטוריות ועם ה-IAM בנוגע למשא ומתן על החוזה, מה שמראה שההנהגה של בואינג מתייחסת ברצינות לדאגותיהם. היא אמרה שבעוד שהוא "נמצא במצב עדין מאוד", זו גם "הזדמנות ענקית להדגים שההנהגה השתנתה."

מחיר המניה של בואינג ירד ביותר מ-36% מתחילת השנה וירד ביותר מ-7.3% במהלך יום המסחר של יום שלישי בעקבות חששות משביתה אפשרית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE