הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: אכילת דגים בהריון עשויה להפחית את הסיכון לאוטיזם ב-20%
עם זאת, החוקרים טענו כי נטילת תוספי שמן דגים לא מניבה את אותה תוצאה חיובית לעובר. לכן, המחקר מעודד נשים הרות לצרוך דגים אמיתיים, ללא כספית

מחקר חדש מצא כי אכילת דגים במהלך ההריון עשויה להפחית ב-20% את הסיכוי שהילד יאובחן עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי. לקיחת תוספי שמן דגים לא הניבה את אותה התוצאה.

"מחקר זה מספק עוד הוכחה לבטיחות ולתועלת של צריכת דגים קבועה במהלך ההריון"' אמרה ד"ר אמילי אוקן, שותפה למחקר ופרופסור בבית הספר לרפואה של הרווארד. "יתרונות מוכחים נוספים כוללים סיכון נמוך יותר ללידה מוקדמת והתפתחות קוגניטיבית משופרת."

נשים בהריון מומלץ לאכול 8 עד 12 אונקיות (כשתיים עד שלוש מנות) של דגי ים דלי כספית בשבוע כדי לסייע להתפתחות המוח של העובר.

אך מחברי המחקר החדש - בהובלת חוקרים ממכון האוטיזם A.J. Drexel באוניברסיטת דרקסל - מצאו כי כרבע מהמשתתפות בהריון לא צרכו דגים כלל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

החוקרים בחנו את צריכת הדגים של 10,800 נשים בהריון ואת תוספי שמן הדגים של 12,646 נשים בהריון לקשרים עם אבחנות אוטיזם ותכונות הקשורות לאוטיזם שדווחו על ידי ההורים.

כ-65% עד 85% מהמשתתפות דיווחו כי הן לא לקחו תוספי שמן דגים או חומצות שומן אומגה-3.

אנו זקוקים לאומגה-3 כדי לעזור לאיברים לתפקד כראוי, במיוחד הלב, המוח והעיניים שלנו.

ניתן למצוא את חומר התזונה החיוני הזה במזונות כמו דגים, אגוזי מלך, זרעי פשתן וירקות ירוקים או בתוספי שמן דגים. הגוף אינו מייצר אותו באופן טבעי.

המחקר של דרקסל מצא כי הקשר בין צריכת דגים טרום לידה לבין שכיחות נמוכה יותר של אוטיזם היה חזק במקצת עבור ילדות.

תוספי אומגה-3 במהלך ההריון לא נמצאו קשורים לאבחנת אוטיזם או לתכונות הקשורות לאוטיזם, אמרו החוקרים.

אוטיזם הוא מצב התפתחותי המשפיע על האופן שבו אנשים לומדים, מתנהגים, ומתקשרים עם אחרים. זהו מצב מורכב שאינו מובן היטב על ידי חוקרים.

הממצאים פורסמו בגיליון ספטמבר של כתב העת האמריקאי לתזונה קלינית. החוקרים הודו כי לא יכלו לבחון אילו דגים נאכלו, מתי במהלך ההריון הם נצרכו וכמה אומגה-3 היה בתוספים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE