הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי צ'לסי וטוטנהאם: מאוריסיו פוצ'טינו הוכרז כמאמן קבוצת הכדורגל של ארצות הברית
הארגנטינאי בן ה-52, שאימן גם את פריז סן-ז'רמן ואת סאות'המפטון, יהיה זה שיוביל את הנבחרת הלאומית האמריקאית למונדיאל 2026, שייערך בצפון אמריקה

מאמן טוטנהאם וצ'לסי לשעבר, מאוריסיו פוצ'טינו, הוכרז ביום שלישי כמחליפו של גרג ברהלטר כמאמן נבחרת הכדורגל ארצות הברית – זאת 21 חודשים לפני גביע העולם 2026 שיערך בצפון אמריקה.

פוצ'טינו הארגנטינאי בן ה-52, יהפוך למאמן העשירי של ארה"ב ב-14 השנים האחרונות. לפני כן, הוא אימן את אספניול הספרדלית בין השנים 2009 ל-2012, אחרי זה את סאות'המפטון למשל שנה, והוביל את קבוצת טוטנהאם בין השנים 2014 ל-2019.

לאחר מכן פוצ'טינו עבר לאמן את פריז סן-ז'רמן בעונה 2021-2022, ואז עבר לאמן את צ'לסי למשך שנה נוספת לפני שחתם על הובלת נבחרת ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאוריסיו פוצ'טינו, המאמן החדש של נבחרת ארה"ב (צילום: AP) 

 

"זה על המסע שהקבוצה הזו והמדינה הזו עוברות", אמר פוצ'טינו בהצהרה ששוחררה על ידי ה-USSF. "האנרגיה, התשוקה והרעב להשיג משהו באמת היסטורי כאן - אלה הדברים שנתנו לי השראה".

פוצ'טינו קיים פגישה ראשונית עם מנכ"ל ה-USSF ג'יי.טי בטסון והמנהל הספורטיבי מאט קרוקר בברצלונה שנמשכה חמש שעות והיה במשא ומתן מאז אמצע אוגוסט. קרוקר היה מנהל אקדמיית סאות'המפטון כשפוצ'טינו התחיל במועדון ההוא.

למרות שאורך החוזה לא צוין, ה-USSF אמר שפוצ'טינו ינהיג את הקבוצה בגביע העולם.

"מאוריסיו הוא זוכה סדרתי עם תשוקה עמוקה לפיתוח שחקנים ויכולת מוכחת לבנות קבוצות מאוחדות ותחרותיות", אמר קרוקר בהצהרה. "אני בטוח שהוא הבחירה הנכונה לנצל את הפוטנציאל העצום שבסגל המוכשר שלנו".

פוצ'טינו ייכנס לתפקידו וכבר יעמוד בראש הקבוצה במשחקי הידידות נגד פנמה ב-12 באוקטובר באוסטין, טקסס, ובמקסיקו שלושה ימים לאחר מכן.

"הדבר היחיד שמצאתי קצת מצחיק היה ההצהרה שאנחנו הולכים לקבל מישהו שבעצם זוכה בהכל", אמר השוער לשעבר של ארה"ב, קייסי קלר, כעת אנליסט ב-ESPN. "זה לא שיש לפוצ'טינו את רשימת ההישגים של ז'וזה מוריניו, אבל בבירור היה לו רמה טובה של הצלחה, במיוחד במקומות כמו סאות'המפטון, טוטנהאם, מקומות שלא היו להם התקציב הגדול ביותר לקנות את כל השחקנים הטובים ביותר שהם רצו".

"הוא יודע איך לעבוד בתוך קבוצה שיכול להיות שיש לה מגבלות מסוימות", הוסיף קלר. "עלינו להודות שאנחנו עדיין לא צרפת, ברזיל, גרמניה, ארגנטינה." פוצ'טינו מגיע עם ציפיות גבוהות מניהול ה-USSF ומבסיס האוהדים שמאמין שהסגל של השחקנים מסוגל להרבה יותר מהדירוג העולמי ה-16 שלו".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE