הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התמיכה בעונש מוות יורדת – אבל ארה"ב מבצעת הוצאות להורג במספרים גבוהים
כמות יוצאת דופן של מימוש גזר דין מוות אמורה להתרחש השבוע, עם חמישה אסירים בחמש מדינות שונות בשבעה ימים בלבד. זאת למרות שהציבור האמריקאי מראה את התנגדותו

ארצות הברית עומדת להגיע השבוע לאבן דרך חדשה בביצוע הוצאות להורג, למרות שהתמיכה הכללית בעונש המוות יורדת ברחבי המדינה.

אסירים בחמש מדינות הוצאו או יוצאו להורג במהלך השבוע, מספר שהוא גבוה באופן יוצא דופן. פרדי אוונס הוצא להורג בהזרקה קטלנית בדרום קרוליינה ביום שישי; מרסלוס ויליאמס במיזורי וטרוויס מילס הוצאו להורג בטקסס ביום שלישי; ואלן מילר באלבמה ואמנואל ליטלג'ון באוקלהומה מתוכננים למות ביום חמישי.

אם שני האחרונים יתקיימו, ארה"ב תגיעה ל-1,600 הוצאות להורג מאז שעונש המוות הוחזר על ידי בית המשפט העליון של ארה"ב ב-1976, לפי נתונים מהמרכז למידע על עונש מוות, DPIC, ארגון ללא כוונת רווח.

"כל הנתונים מצביעים על כך שהציבור האמריקאי הפך יותר ויותר לא מרגיש בנוח עם שימוש בעונש המוות, ועם זאת נבחרי ציבור ממשיכים לתכנן הוצאות להורג שלא משקפות באופן מדויק את עדיפות הקהילות שהם משרתים", אמרה רובין מאהר, המנכ"לית של DPIC, בהצהרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ארצות הברית ממשיכה בהוצאות להורג למרות הירידה בתמיכה הציבורית

 

"זה מראה פער ברור בין האג'נדות של נבחרי הציבור לבין המציאות שבה האמריקאים מתרחקים מעונש המוות".

רוב האמריקאים עדיין תומכים בעונש מוות לרוצחים, כאשר תומכים לעיתים קרובות טוענים שהוצאות להורג כאלה מביאות סגירה למשפחות הקורבנות.

עם זאת, סקרים מצביעים על כך שהתמיכה ירדה במהלך העשוריים האחרונים.

סקר גלופ האחרון הציע כי 53 אחוז מהאמריקאים כעת תומכים בעונש המוות, ירידה מ-80 אחוז ב-1994.

גלופ ציין שהוא ראיין לפחות 1,000 מבוגרים אמריקאים בני 18 ומעלה לסקרים שלו המיועדים לעקוב אחרי דעות על נושאים חברתיים, כלכליים ופוליטיים, ומתקשר לנשאלים דרך מספרי הטלפון הנייחים והניידים שלהם.

הוצאות להורג הגיעו לשיאים היסטוריים בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, אך ירדו באופן קבוע בשנים שלאחר מכן.

29  מדינות, וושינגטון די.סי. והממשל הפדרלי, או ביטלו את עונש המוות או השהו הוצאות להורג, לפי DPIC.

רוב ההוצאות להורג כעת מתבצעות על ידי מדינות הדרום. שמונה מדינות שיבצעו זאת השנה הן: אלבמה, פלורידה, ג'ורג'יה, מיזורי, אוקלהומה, דרום קרוליינה, טקסס ויוטה.

 

מפגינים נגד גזר דין מוות

 

"יותר מדי משפחות באלבמה חיכו זמן רב מדי - לעיתים קרובות עשורים - להשיג צדק עבור אובדן יקיריהן ולהשיג סגירה עבור עצמן", אמרה מושלת אלבמה, קיי איווי, במכתב שבו הודיעה כי המדינה מחדשת את ביצוע ההוצאות להורג בשנה שעברה, לאחר שהזמינה ראיון בעקבות סדרת זריקות עונש מוות כושלות.

הטיה גזעית גם נמשכת ביישום עונש המוות, לפי ה-DPIC, עם ייצוג יתר של אנשים שחורים בשורות המיועדים להוצאה להורג. שישה מתוך 16 האנשים שהוצאו להורג השנה היו שחורים, בעוד שניים היו לטיניים ואחד היה יליד אמריקאי.

אלבמה אמורה לבצע ביום חמישי את ההוצאה להורג השנייה אי פעם באמצעות גז חנקן, כאשר אלן מילר אמור למות בתהליך שבו נאלצים האסירים לנשום חנקן טהור, כלומר הם מושלכים מחמצן ומתים.

המדינה ביצעה את ההוצאה להורג הראשונה בגז חנקן בינואר, כאשר הוציאה להורג את קנת' סמית'. אך מבקרים כינו אותה אכזרית ודומה לניסוי בני אדם.

גם ביום חמישי, אמנואל ליטלג'ון אמור למות בזריקת עונש מוות באוקלהומה על תפקידו ברצח בעל חנות נוחות במהלך שוד ב-1992. ליטלג'ון הודה בתפקידו בשוד, אך אמר ששותפו היה זה שירה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE