הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפקחת בתי הספר בניו יורק הודחה לאחר שאמרה שלא ימונו עוד מנהלי בתי ספר לבנים
הנציב המיוחד לחקירות של בתי הספר בעיר התבקש לחקור צילומי מסך של הודעות טקסט שלכאורה נכתבו על ידי וילסון: "לא עוד מנהלים לבנים במשמרת שלי!"

מריון וילסון, המפקחת על בתי הספר הציבוריים בסטטן איילנד, הודחה באופן פתאומי מתפקידה לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד. ההדחה התרחשה ב-20 בספטמבר, כאשר וילסון נדרשה לדווח למטה משרד החינוך במנהטן. דניקה רוקס, סגנית הקנצלר למנהיגות בתי ספר, הודיעה כי וילסון "תעבור לצוות מרכזי" ללא הסבר נוסף על ההדחה המפתיעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מריון וילסון, אשר ניהלה את בתי הספר במחוז 31 במשך שלוש שנים וחצי, הועברה מתפקידה וקיבלה תפקיד חדש במטה משרד החינוך של העיר

 

מקורות מדווחים כי וילסון תשמור על משכורתה בסך 230,000 דולר ותשמש כ"מנחה" בתוכנית ההתמחות למנהיגות בחינוך (LEAP), המכשירה מורים להיות מנהלים עם דגש על שוויון גזעי.

גורמים במשרד החינוך סירבו להסביר את הסיבות להדחתה של וילסון, אך מקור בבית הספר טען כי היא נתפסה בהקלטה מגנה עובדי מחוז. "היא כנראה השתלחה בשיחת זום או טימס, משפילה את המנהלים והצוות שלה, ולא ידעה שהמיקרופון שלה פתוח," אמר המקור.

וילסון גם מואשמת בהערות גזעניות פוגעניות. בשנה שעברה, הנציב המיוחד לחקירות של בתי הספר בעיר התבקש לחקור צילומי מסך שהופצו בהרחבה של הודעות טקסט שלכאורה נכתבו על ידי וילסון. אחת ההודעות אמרה: "לא עוד מנהלים לבנים במשמרת שלי!" ואחרת: "אני צריכה לנקות את האי הזה."

הודעה נוספת טענה: "אנשים לבנים צריכים להבין שזה כבר לא מועדון הבנים. אישה שחורה חזקה מנהלת את זה עכשיו, והם יכולים או להצטרף או להסתלק."

וילסון הגישה תלונה במשטרה בטענה שקיבלה איומים בעקבות "האשמות שווא" שכתבה את ההודעות. יחידת פשעי השנאה של משטרת ניו יורק אמרה שתחקור, ונתנה לוילסון ליווי משטרתי למשך זמן מה. דובר המשטרה אמר ביום שישי כי "החקירה נמשכת."

בינתיים, מנהלת לבנה בשם הת'ר ג'נסן טוענת בתביעת אפליה תלויה ועומדת נגד משרד החינוך כי וילסון הסירה אותה באופן לא הוגן מתפקידה כמנהלת בית ספר יסודי ביוני 2023. בהודעת טקסט שלכאורה נכתבה על ידי וילסון, נאמר: "היא כנראה לא ידעה מה פגע בה כשהם משכו את התחת הלבן שלה החוצה."

ג'נסן דיווחה למשטרה בינואר כי איש הגיע לביתה בניו ג'רזי והזהיר אותה: "אם את יודעת מה טוב לך, תבטלי את התביעה נגד מריון." החוקרים לא הצליחו לזהות חשוד.

וילסון משאירה את קהילת סטטן איילנד עם רגשות מעורבים לגבי כהונתה. חלק משבחים אותה כ"מודל לחיקוי, השראה ותומכת אמיתית בילדים", בעוד אחרים טוענים כי היא עשתה מאמץ מרוכז למלא משרות פנויות עם מנהלים שחורים, מה שגרם למועמדים אחרים לעזוב את המחוז.

"גזע היה הקריטריון החשוב ביותר בבחירת אנשי מקצוע לצוות שלה," אמר אחד המנהלים.

משרד החינוך טוען כי התלונות נגד וילסון לא הוכחו, אך ההדחה הפתאומית מעלה שאלות רבות לגבי הנסיבות האמיתיות מאחורי ההחלטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE