הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ואנס ו-וולז השיגו את המטרה העיקרית של עימות סגני נשיאים בדיבייט: לא לגרום נזק למועמד לנשיאות שלהם
השניים דנו בשאלות מפורטות על יחסי חוץ, שינוי אקלים והגירה. ואנס ווולץ שמרו על חילוקי דעות מנומסים ונמנעו כמעט לחלוטין מהתקפות אישיות

סנאטור ג'יי.די. ואנס מאוהיו והמושל טים וולץ ממינסוטה התעמתו ביום שלישי בדיבייט סגני הנשיאים, כאשר סגנונו המלוטש והטלוויזיוני של ואנס עמד מול גישה צנועה יותר של וולץ, שלעתים הייתה עצבנית ומהוססת. העימות התמקד במדיניות, כאשר השניים דנו בשאלות מפורטות על יחסי חוץ, שינוי אקלים והגירה. ואנס ווולץ שמרו על חילוקי דעות מנומסים ונמנעו כמעט לחלוטין מהתקפות אישיות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וולץ, ניסה לחקות את הגישה של קמלה האריס בעימות שלה עם טראמפ, כשהוא הופך את רוב השאלות להתקפות על אופיו וביצועיו של טראמפ בבית הלבן

 

נקודת המפנה הגיעה כאשר הדיון עבר לסירובו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לקבל את תוצאות הבחירות בשנת 2020. כשוולץ שאל ישירות את ואנס אם טראמפ הפסיד ב-2020, הרפובליקני ענה שהוא "מתמקד בעתיד" - תגובה שוולץ כינה "תשובה מרשיעה שאינה תשובה".

ואנס ניסה לשכתב את ארבע שנותיו של טראמפ בתפקיד, שהסתיימו במגפה קטלנית ומיתון כלכלי. הוא תיאר את עמדתו של טראמפ נגד הפלות כרצון "להקל על אמהות ללדת תינוקות", וניסה להמעיט בחלקו של טראמפ במהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2020.

וולץ, מצדו, ניסה לחקות את הגישה של קמלה האריס בעימות שלה עם טראמפ, כשהוא הופך את רוב השאלות להתקפות על אופיו וביצועיו של טראמפ בבית הלבן. עם זאת, לעתים הוא התקשה בדבריו ונראה חלוד על בימת העימות.

נושאים מרכזיים אחרים שעלו בעימות כללו:

  1. הגירה: ואנס התחמק משאלה האם ממשל טראמפ שני יגרש מהגרים לא חוקיים שיש להם ילדים אזרחי ארה"ב.
  2. הפלות: וולץ הדגיש מקרים קשים של נשים המתמודדות עם חוקי הפלה מגבילים, בעוד ואנס דיבר על מדיניות שתקל על אמהות לגדל ילדים.
  3. אלימות בנשק: וולץ תיאר באופן רגשי כיצד בנו בן ה-17 היה עד לירי במרכז בילוי במינסוטה.
  4. מדיניות חוץ: שני המועמדים נמנעו מלתת תשובה ישירה כאשר נשאלו אם יתמכו בישראל אם תפתח במתקפה מקדימה נגד איראן.

 

 

למרות כמה חילופי דברים נוקבים, העימות היה ברובו מנומס והתמקד במדיניות. שני המועמדים עשו מאמצים ברורים להיראות אהודים, כאשר ואנס הופיע באופן אישי יותר מאשר הדמות התוקפנית שהוא מאמץ לעתים קרובות בפוקס ניוז או בפודקאסטים שמרניים.

בסופו של דבר, נראה ששני המועמדים השיגו את המטרה העיקרית של עימות סגני נשיאים: לא לגרום נזק למועמד לנשיאות שלהם. ואנס הצליח להעביר את המסר שטראמפ לא הצליח להעביר בעימות הנשיאותי שלו: הדמוקרטים היו בשלטון ארבע שנים, והדברים לא השתפרו. וולץ, מצדו, הצליח להדגיש את הנושאים שהדמוקרטים מאמינים שהם החזקים ביותר עבורם, כמו זכויות הפלה וביקורת על התנהלותו של טראמפ בבית הלבן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE