הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צריכים עבודה? אמזון וקמעונאים אחרים מחפשים לגייס 520,000 עובדים
תקופת החגים היא תמיד העמוסה ביותר בארצות הברית ומחייבת את העסקים להגדיל בהרבה את הידיים העובדות כדי לעמוד בביקוש הרב

קמעונאים ברחבי ארה"ב מגבירים את גיוסי העובדים עבור עונת החגים – אך צפוי שכוח העבודה העונתי בשנה זו יהיה קטן יותר מבשנים קודמות.

למרות המהירות הרגילה לעמוד בדרישות הצרכנים, פחות עובדים יועסקו לסייע ללקוחות ולטפל בהזמנות מקוונות במחסנים.

ענקית המסחר האלקטרוני, אמזון, הודיעה ביום חמישי שהיא תגייס 250,000 עובדים במשראה מלאה, חלקית ועונתית לתקופה החשובה של החגים, כשהיא משווה את מספר העובדים לשנה שעברה.

המהלך הזה מתיישר עם הודעות אחרונות מקמעונאים מובילים נוספים כולל טרגט ובאת' & בודי וורקס, שגם הם מתכננים לגייס בערך 100,000 עובדים. טרגט מציעה בנוסף לעובדים הקיימים שלה את האפשרות לעבוד שעות נוספות בתקופת הקניות העמוסה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדים במחסני אמזון | צילום: AP

 

בעוד שחלק מהחברות שומרות על רמות הגיוס מהשנה שעברה, אחרות מקטינות. מייסי'ס מתכננת להוסיף למעלה מ-31,500 מקומות עבודה עונתיים בחנויות ובמרכזי ההפצה שלה, ירידה מ-38,000 המקומות שמילאה ב-2022.

בינתיים, קוהל'ס עודדה מועמדים להגיש מועמדות למקומות עבודה לחגים אך לא סיפקה נתונים ספציפיים לגיוס. גם וולמארט בחרה להסתמך על כוח העבודה הקיים שלה, כשהיא אומרת שהיא גייסה עובדי חנות לאורך כל השנה.

עונת החגים היא באופן מסורתי התקופה העמוסה ביותר בשנה עבור קמעונאים בחנויות וברשת. רבים כבר השיקו אירועי הנחות מוקדמים כדי למשוך צרכנים.

דלויט מעריכה שמכירות הקמעונאות בארה"ב יגדלו ב-2.3% עד 3.3% מנובמבר עד ינואר, ויגיעו ל-1.59 טריליון דולר. עם זאת, ייתכן שהאינפלציה תהווה את רוב הגידול הזה. צפוי שמכירות בנפח אמיתי יעלו רק ב-0.5% משנה לשנה, לפי EY-Parthenon.

אדובי חוזה שמכירות המסחר האלקטרוני יעלו ב-8.4 אחוזים, ויגיעו לשיא של 240.8 מיליארד דולר. חברת המשלוחים UPS גם היא מתכוננת לגל הגידול על ידי הודעה שהיא תגייס 125,000 עובדים עונתיים, עלייה מ-100,000 בשנה שעברה, כדי לנהל את העומס בחגים.

שוק עבודת הקמעונאות עשוי להתמודד עם אתגרים במילוי משרות. אנדי צ'לנג'ר, סגן נשיא בכיר בצ'לנג'ר, גריי & כריסמס, אמר: "ברגע זה, נראה שקמעונאים אופטימיים לעונת קניות חגיגית חזקה, שמשתקפת בתוכניות הגיוס של קמעונאים ומחסנים מובילים". עם זאת, הוא הזהיר שדרישות העבודה והשכר עשויים להשפיע על הגיוס בשבועות הקרובים.

וכך, גריי אנד כריסטמס חוזית כי קמעונאים בארה"ב יוסיפו סביבות ה-520,000 מקומות עבודה ברבעון האחרון של השנה הזו, ירידה מ-564,200 בשנת 2023 – הכמות השנייה הנמוכה ביותר מאז 2009.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE