הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השנה האנטישמית ביותר: הנתונים המצמררים על המתקפות נגד יהודי ארה"ב
הליגה נגד השמצה פרסמה מספרים מזעזעים מהשנה האחרונה, עם כ-7,000 יותר תקריות אנטישמיות שנרשמו ברחבי ארצות הברית מאז ה-7 באוקטובר

יותר מ-10,000 אירועים אנטישמיים נרשמו בארצות הברית בשנה האחרונה, מאז מתקפת הטרור האכזרית על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר. כך לפי נתונים שפורסמו על ידי הליגה נגד השמצה, ה-ADL.

הנתונים שנאספו בין אותה שבת שחורה ועד ה-24 בספטמבר, מציינים זינוק עצום באנטישמיות בארה"ב בשנה האחרונה עם עלייה של יותר מ-200 אחוזים מאותה תקופה בשנה הקודמת, שבה נרשמו 3,325 אירועים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זינוק עצום בתקריות האנטישמיות בארצות הברית | צילום: AP

 

השנה האחרונה ראתה גם את מספר האירועים האנטישמיים הגדול ביותר שנרשם בארצות הברית מאז שה-ADL החל לעקוב אחרי הנתונים הללו בשנת 1979.

האירועים שנרשמו על ידי הליגה נגד השמצה כוללים לפחות 8,015 מקרים של הטרדה מילולית או גרפיטי, 1,840 אירועי ונדליזם, ויותר מ-150 תקיפות פיזיות.

לפחות 1,200 אירועים אנטישמיים התרחשו בקמפוסים האוניברסיטאיים ברחבי המדינה, שם התקיימו הפגנות אנטי-ישראליות ענקיות במהלך השנה האחרונה. ההפגנות קראו להפסקת אש במקרה הטוב ועד לקריאות לאניתיפאדה והאשמות על רצח עם.

מספר האירועים האנטישמיים בקמפוסים האוניברסיטאיים בארה"ב עלה ב-500% מהשנה שלפני כן, שבה נרשמו רק 200 מקרים.

הליגה נגד השמצה הוסיפה כי יותר מ-2,000 מקרים אנטישמיים נרשמו במוסדות יהודיים, שבהם יותר ממחצית היו איומים על פצצות, ו-3,000 התרחשו בהפגנות אנטי-ישראליות שלא הוגבלו לקמפוסים אלא התקיימו גם מחוץ להם ברחבי ארצות הברית.

"היום אנו מתאבלים על קורבנות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר בישראל, ומציינים שנה מאז הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה. מאותו יום, יהודי ארה"ב לא זכו לרגע של מנוחה", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. "במקום זאת, נתקלנו במספר מזעזע של איומים אנטישמיים וחווינו קריאות ליותר אלימות נגד ישראלים ויהודים בכל מקום".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE