הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינות תובעות את טיקטוק, בטענה שהתכונות הממכרות שלה מפתות ילדים
תביעות בטיחות הילדים מגיעות בזמן שאפליקציית שיתוף הוידאו נלחמת באפשרות של איסור בשל דאגות ביטחון לאומי

יותר מתריסר מדינות בארצות הברית מגישות תביעות נגד חברת טיקטוק, בטענה כי האפליקציה הפופולרית פוגעת ברווחתם של ילדים באמצעות תכונות ממכרות השומרות אותם מרותקים לפלטפורמה. התביעות, שהוגשו על ידי היועצים המשפטיים של 13 מדינות ומחוז קולומביה, מאשימות את טיקטוק בהפרת חוקי הגנת הצרכן המקומיים.

התביעות טוענות כי טיקטוק עיצבה את האפליקציה באופן שמוביל לשימוש כפייתי, חושף משתמשים צעירים לסיכונים נפשיים ופיזיים, ומטעה את הציבור לגבי רמת הבטיחות של הפלטפורמה לילדים. הן מתמקדות בתכונות כמו הפעלה אוטומטית של סרטונים, פילטרים ליופי, והתראות דחיפה, אשר לטענת הרשויות מעודדות שימוש תכוף באפליקציה ומזיקות לדימוי הגוף של משתמשים צעירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היועץ המשפטי של קליפורניה, רוב בונטה (דמוקרט), הוא אחד מאוכפי החוק המדינתיים התובעים את טיקטוק בטענה שהיא משתמשת בתכונות ממכרות כדי למשוך ילדים לאפליקציה

 

רוב בונטה, היועץ המשפטי של קליפורניה, אמר בראיון כי טיקטוק עיצבה במודע את האפליקציה כדי "להזין את הנטייה המיוחדת של משתמשים צעירים לשימוש מופרז". מנגד, דובר טיקטוק הגיב כי החברה חולקת בתוקף על טענות אלו, ומתארת רבות מהן כלא מדויקות ומטעות.

התביעות מהוות את הניסיון השני של מדינות רבות לתבוע חברת מדיה חברתית גדולה בטענה לתרומה למשבר בריאות הנפש של הנוער בארצות הברית, בעקבות תביעות דומות נגד מטא, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, בשנה שעברה.

טיקטוק כבר עומדת בפני שני איומים משפטיים משמעותיים ברמה הפדרלית. הנשיא ג'ו ביידן חתם על חוק באפריל שמטרתו לאסור או לאלץ מכירה של טיקטוק על ידי החברה הסינית ByteDance. בנוסף, החברה מתמודדת עם תביעה מצד משרד המשפטים האמריקאי בטענה להפרת חוקים פדרליים להגנה על פרטיות ילדים ברשת.

טיקטוק טוענת כי היא נוקטת באמצעים רבים להגנה על ילדים ובני נוער, כולל הגבלות על אינטראקציה של בני נוער באתר, הגדרות פרטיות מחמירות יותר, והגבלות על זמן מסך. עם זאת, מבקרים טוענים כי אמצעים אלה אינם מספיקים.

התביעות החדשות פותחות חזית נוספת נגד החברה. למשל, התביעה של מחוז קולומביה מאשימה את טיקטוק בהפעלת מערכת תשלומים לא מורשית המושכת משתמשים צעירים ומאפשרת להם לבקש כסף עבור ביצוע מעשים מיניים מפורשים.

אם טיקטוק תיאסר בארצות הברית, רשויות האכיפה במדינות עדיין יוכלו לתבוע פיצויים מהחברה על טענות להתנהלות לא ראויה בעבר. אם היא תימכר או תורשה להמשיך לפעול בארצות הברית, הרשויות עשויות לדחוף לשינויים מבניים שמטרתם להפוך את הפלטפורמה לבטוחה יותר לילדים.

בעוד שעתידה של טיקטוק בארצות הברית עדיין לא ברור, התביעות החדשות מדגישות את הדאגה הגוברת בקרב מחוקקים ורשויות אכיפת החוק לגבי ההשפעה של רשתות חברתיות על בריאותם ורווחתם של ילדים ובני נוער.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE