הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קבוצות ניאו-נאציות מנצלות סופות הוריקן לגיוס חברים
קבוצות העליונות הלבנה הגיעו לעזור לאחר הסופות האחרונות בצפון קרוליינה ובפלורידה כדי לקדם גיוסים ולשפר את דימויים

בעיירה הורסשו ביץ' שבפלורידה, חברי ארגון "פטריוט פרונט" הגיעו למקום וסייעו בפינוי הריסות. הם צילמו את פעילותם והפיצו סרטון ברשתות החברתיות, בו טענו שהממשלה הפדרלית עסוקה ב"הכנסת זרים" במקום לסייע לאמריקאים. ראש העיר, ג'ף ויליאמס, לא זיהה תחילה את זהות הקבוצה, ורק לאחר שיחה עם כתב מה"וול סטריט ג'ורנל" הבין שמדובר בארגון לבן עליון.

בצפון קרוליינה, חברי "פטריוט פרונט" סייעו בניקוי משתלה משפחתית באשוויל והפיצו תיעוד של פעילותם ברשתות החברתיות. הם טענו שהם ממלאים חלל שהותירה הממשלה הפדרלית.

הקבוצות הללו מנצלות את הבלבול והכאוס שנוצרו בעקבות הסופות כדי להפיץ שמועות ומידע שקרי. הן טוענות, בין היתר, שכספי סיוע מועברים למהגרים במקום לקורבנות הסופה, או שהממשלה מעדיפה קורבנות ממיעוטים על פני לבנים. סוכנות החירום הפדרלית (FEMA) הכחישה טענות אלו.

מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב הפכה את סוגיית הסופות לנושא פוליטי טעון. המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, האשים את הדמוקרטים בהסטת כספי FEMA למהגרים בלתי חוקיים. טענה זו, שאין לה ביסוס, מופצת גם על ידי הקבוצות הקיצוניות.

לפי מרכז החוק והעוני הדרומי, מספר הקבוצות הלאומניות הלבנות הגיע לשיא של 166 בשנת 2023. הפעילות המוגברת של קבוצות אלו מעוררת חשש מהפרעות אפשריות במהלך הבחירות הקרובות.

הקבוצות הקיצוניות משתמשות בשיטות מתוחכמות לגיוס חברים חדשים. הן מציגות את עצמן כארגונים פטריוטיים המסייעים לקהילה, ומשתמשות בסיסמאות חיוביות כמו "משפחות חזקות, אומות חזקות". הן פונות בעיקר לגברים מתוסכלים, מדגישות כושר גופני, ומציעות תחושת שייכות.

 

הקבוצות הקיצוניות משתמשות בשיטות מתוחכמות לגיוס חברים חדשים. הן מציגות את עצמן כארגונים פטריוטיים המסייעים לקהילה, ומשתמשות בסיסמאות חיוביות כמו "משפחות חזקות, אומות חזקות"

 

נציגי FEMA ורשויות מקומיות הדגישו שהם נוכחים בשטח ומספקים סיוע לתושבים. בלייק ווטסון, דובר כיבוי האש במחוז דיקסי, ציין שהם מספקים מים, ברזנטים ומנות קרב לקהילות החוף.

ראש העיר ויליאמס גינה את האידיאולוגיה של "פטריוט פרונט", אך אמר שהוא מקבל כל עזרה אפשרית כל עוד הקבוצות לא מנסות לכפות את דעותיהן על התושבים. תושב מקומי, ברט סלף, הביע הכרת תודה על העזרה, למרות שלא ידע על זהות הקבוצה בזמן אמת.

מומחים מזהירים שפעילות זו של קבוצות קיצוניות עלולה להוביל לערעור האמון במוסדות דמוקרטיים ולהגברת הקיטוב החברתי. לינדזי שובינר, מנהלת תוכניות במרכז המדינות המערביות, הדגישה שמטרתן של קבוצות אלו היא להפיץ דעות קדומות, לבנות כוח פוליטי ולערער מוסדות דמוקרטיים.

התופעה של ניצול אסונות טבע על ידי קבוצות קיצוניות מדגימה את האתגרים המורכבים העומדים בפני החברה האמריקאית. בעוד שהסיוע המיידי חיוני, יש צורך בערנות מוגברת כדי למנוע את ניצול המצב על ידי גורמים קיצוניים. הרשויות והציבור נדרשים לאזן בין הצורך בעזרה דחופה לבין הצורך להגן על ערכי הדמוקרטיה והשוויון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE