הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פקידים אמריקאיים: חיילים צפון קוריאנים נמצאים ברוסיה כדי לסייע במלחמה נגד אוקראינה
שר ההגנה לויד ג'. אוסטין השלישי הגדיר את המצב כ"רציני מאוד", אם כי אמר כי "נותר לראות" מה בדיוק החיילים עושים ברוסיה

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אישר ביום רביעי כי צפון קוריאה שלחה כוחות צבא לרוסיה כדי להצטרף ללחימה נגד אוקראינה, צעד המהווה תפנית משמעותית במאמציה של מוסקבה לנצח במלחמה. אוסטין הגדיר את נוכחות הצפון קוריאנים כהסלמה "רצינית מאוד" שתהיינה לה השלכות הן באירופה והן באסיה.

על פי הערכות מודיעין אמריקאיות, כ-2,500 חיילים צפון קוריאנים כבר נשלחו לרוסיה, אם כי דיווחים אוקראיניים ודרום קוריאניים מדברים על יותר מ-12,000 חיילים המתאמנים להילחם לצד הכוחות הרוסיים. הקרמלין הכחיש דיווחים קודמים על נוכחות צבאית צפון קוריאנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוסטין ראה בצורך של פוטין בשכירי חרב צפון קוריאנים סימן לייאוש. "זה מצביע על כך שהוא עשוי להיות במצב קשה אף יותר ממה שרוב האנשים מבינים" אמר 

 

אוסטין ראה בצורך של פוטין בשכירי חרב צפון קוריאנים סימן לייאוש. "זה מצביע על כך שהוא עשוי להיות במצב קשה אף יותר ממה שרוב האנשים מבינים" אמר. רוסיה מתאמצת לשמור על המתקפות היקרות שלה באוקראינה מבלי לערער את החברה הרוסית. גורמים אמריקאים מעריכים כי רוסיה מגייסת 25,000 עד 30,000 חיילים חדשים בחודש, בקושי מספיק כדי להחליף את ההרוגים והפצועים.

עבור קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, המלחמה באוקראינה היא דרך לצאת מהבידוד הגיאופוליטי. בפעם הראשונה מזה עשורים, לצפון יש נכסים שמעצמה גדולה מוכנה לשלם עבורם. תוכניתו ארוכת הטווח, לדברי מומחים, עשויה להיות שיפור הטווח של הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שלו.

סוכנויות המודיעין האמריקאיות והדרום קוריאניות מתמקדות בשאלה מה קים עשוי לקבל בתמורה לתרומת הכוחות. עד כה, אומרים גורמים רשמיים, אין עסקה ברורה; ארה"ב לא קלטה מודיעין המרמז שרוסיה הסכימה לשלם עבור שכירי החרב או לספק נפט או טכנולוגיה צבאית נחוצה בתמורה. עם זאת, היו דיווחים על שיתוף פעולה מוגבר בתחום טכנולוגיית הטילים.

המהלך גם מעורר שאלות לגבי תגובתה של סין. המודיעין האמריקאי הסיק כי גורמים סיניים רוצים כעת להבטיח שרוסיה תנצח בסכסוך עם אוקראינה. אולם צפון קוריאה תמיד הייתה תלויה מאוד בבייג'ינג, והמהלך של קים לנצל את הצורך של רוסיה בתחמושת ובכוחות מניחים שאינו מתקבל בברכה בבייג'ינג. עד כה, אומרים גורמים רשמיים, הם לא קלטו ראיות לכך שסין מביעה את מורת רוחה.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE