הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: עוזר התובע הכללי רוזנשטיין עזב את הבית הלבן, יישאר בינתיים בתפקידו
ימים בודדים לאחר שפורסם כי רוד רוזנשטיין שוחח על החלת התיקון ה-25, תהליך שיגרום להדחת הנשיא, הבוקר נודע כי הוא עושה את דרכו לעבר הבית הלבן, שם ממתין לו ראש הסגל קלי. בתחילה דווח כי הציפייה היא שיסיים את תפקידו בין אם יפוטר או יגיש את ההתפטרות בעצמו, אולם בסוף הוא נשאר. בינתיים לפחות

בזמן שרוב חברי הצוות הבכיר של הבית הלבן, לרבות הנשיא טראמפ, נמצאים בניו יורק לקראת פתיחת העצרת הכללית של האו"ם, ראש הסגל ג'ון קלי נפגש לפני זמן קצר עם רוד רוזנשטיין, עוזר התובע הכללי. על פי הודעה של הבית הלבן, "לבקשתו של סגן התובע הכללי רוזנסטיין, .הוא והנשיא טראמפ (הכוונה כנראה לראש הסגל קלי) ניהלו שיחה ארוכה כדי לדון בחדשות האחרונות. היות שהנשיא טראמפ נמצא בניו יורק לרגל עצרת האו"ם והלו"ז שלו מלא בפגישות עם מנהיגים מרחבי העולם, הם ייפגשו ביום חמישי כאשר הנשיא ישוב לבירה", לשון הודעתה של הדוברת שרה האקבי סאנדרס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוזנשטיין, צפוי לסיים את תפקידו כבר היום (צילום: רויטרס)


לא ברור אם רוזנשטיין יגיש את התפטרותו או שמא יפוטר, אך בכל מקרה הוא לא אמור להמשיך בתפקיד. לפני ימים אחדים פורסם כי סגנו של סשנש פעל להפעלת התיקון ה-25 לחוקה, תהליך מורכב שבו הקבינט של הנשיא למעשה מדיח אותו בטענה שאינו כשיר לכהן.

נואל פרנסיסקו, פרקליט המדינה, הוא זה שצפוי למלא את התפקיד אם וכאשר רוזנשטיין יעזוב או יעוזב. כאמור, בימים האחרונים התגברו הקולות בקרב הרפובליקנים הקוראים לנשיא לפטר את רוזנשטיין, אך ישנם גם כאלה שסבורים שמהלך כזה יטרפד את סיכויו של ברט קאבנאו לעבור את תהליך האישור ללא בעיות. עם זאת, יתכן שהממשל כבר הרים ידיים על קאבנאו, וזאת לאחר שהתקבלה תלונה נוספת על התנהגותו בעבר. במקרה כזה, יתכן שהנשיא טראמפ מעוניין להעביר מסר חד וברור לקראת בחירות האמצע בכל הקשור לנושא ההתערבות הרוסית.

חשוב לזכור, הנשיא טראמפ הוא זה שבחר ומינה את רוזנשטיין לתפקיד, אך הוא גם הביע אכזבה עמוקה מאופן התפקוד שלו, בעיקר בעקבות ההחלטה למנות את מולר לתובע המיוחד. טראמפ כינה את כל החקירה שלו מולר כ"ציד מכשפות" ואף לא היסס להעביר ביקורת פומבית על רוזנשטיין. רוזנשטיין הוא גם זה שאישר למולר ולצוותו לפשוט על משרדו של מייקל כהן, לשעבר עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE