הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תיעוד דרמטי מסן דייגו: גבר שנלכד בין סלעי הר – חולץ אחרי מספר ימים
מחלקת הכיבוי המקומית סיפרה לתקשורת כי האיש, שפרטיו לא פורסמו, חפר מנהרה כדי לבנות לעצמו מקלט. בשלב כלשהו הוא החליק, ונתקע מהמתוניים ומטה בין הסלעים

גבר נלכד במשך כמה ימים בתוך סדק בצלע צוק בסן דייגו, קליפורניה, בזמן שניסה לבנות מנהרות בהרים כמקלט.

האיש האלמוני חולץ בבוקר יום שישי, במבצע מסובך שנמשך מספר שעות – כך מסרה מחלקת הכיבוי של סן דייגו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום מסך מרגע החילוץ

 

ביום חמישי אחר הצהריים, שני בני אדם טיילו באזור צוקי סאנסט ושמעו צעקות לעזרה. הם התקשרו למוקד 911 וסיפרו כי הם רואים אדם לכוד בין הסלעים.

מגיבים ראשונים מיהרו לאזור והגיעו לזירה בסביבות השעה 3:40 אחר הצהריים, ומצאו את האדם תקוע מהמותניים ומטה, בתוך סדק שקוטרו 18 אינץ' לכל היותר.

"צוותי SDFD לא יודעים כמה זמן האיש היה תקוע, אבל הוא אמר לצוותים שלנו שהוא היה שם כמה ימים", נמסר בהודעה של המחלקה. "נקודת החילוץ הייתה מאתגרת מאוד, למחלצים וגם למטופל".

מפקד כיבוי האש, קרייג ניואל, אמר במסיבת עיתונאים כי האדם האלמוני סיפר כי הוא ניסה לייצר לעצמו מקום מחסה. הוא בנה מנהרה, ובאיזשהו שלב החליק ונתקע בין הסלעים, כארבעה מטרים למטה מצלע ההר, קרוב לחוף.

 

 

כוחות ההצלה ניסו לחלץ את האיש ביום חמישי בשעות הערב, אך הגאות החלה – מה שאילץ להשהות את המשימה למשך הלילה. עם זאת, הצוותים נשארו סמוך לאדם שנתקע, כיסו אותו בשמיכות והאכילו אותו, כאשר הוא איבד את הכרתו מספר פעמים במהלך אותן שעות.

משימת החילוץ התחדשה ביום שישי בסביבות השעה 9:00 בבוקר, כאשר שניים מצוות החילוץ שהממדים שלהם קטנים יחסית, הצליחו להיכנס אל תוך החור ולקדוח חורים, קטנים ולהכניס פצצות מיקרו, כדי להזיז את הסלעים המקיפים את האיש.

בשעה 11:00 בבוקר, האיש כבר היה משוחרר, והועבר לבית חולים מקומי. מצבו יציב, אך יש לו פציעות בבטן וברגליים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE