הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקאם באק של המסעדה התאילנדית שהתגיירה והפכה להצלחה בלוס אנגל׳ס
יצאתי לבדוק את Beverly Hills Kosher שכמעט נסגרה, גילתה את העולם הכשר והפכה ליעד מועדף אצל חובבי המטבח האסיתי היהודי בבוורלי הילס

לוס אנג׳לס התברכה במגוון מסעדות תאילנדיות איכותיות אותן אחלק ל-2: ״הול אין דה וול״ תאי שמציגות לרוב אוכל תאילנדי עממי, חומרי גלם בסיסים עם תפריט כמה שיותר דומה למקור, מחירים סבירים ואווירה משפחתית.

לצידן, מסעדות תאי פיוז'ן שמציגות תפריט בהשראת המטבח התאילנדי; כשהדגש הוא בעיקר על חומרי גלם איכותיים, אווירה ועיצוב בסגנון דייט נייט וצלחות מרשים שהאינסטגרם אוהב לחבק.

כשיצאתי לבדוק את מסעדת Beverly Hills Thai Kosher תהיתי לאיזו קבוצה תתאים. מצד אחד, הבעלים הם תאילנדים מבנגקוק עם מסורת עשירה של בישול עוד בימים שתאילנד הייתה ממלכת סיאם. מאידך, מדובר מסעדה תאילנדית כשרה, עם עיצוב מושקע וחומרי גלם סופר איכותיים שממוקמת באחד הרחובות העמידים של בוורלי הילס

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תפריט תאילנדי מגוון וכשר ב- Beverly hills Tahi Kosher 

המסעדה המקורית נקראה Beverly Hills Thai  ולא הייתה כשרה כלל. היא נפתחה ב-2008 בתזמון טראגי של המיתון הכלכלי והצליחה לשרוד איך שהוא בעיקר בזכות משרדי חברת גוגל שנמצאו מעבר לפינה; על כל  1000 עובדיהם שהגיעו באופן קבוע או הזמינו משלוחים למשרדים, סיפרה לי מנהלת המסעדה.

בהמשך, העתיקה גוגל את משרדיה לעמק הסיליקון, מה שפגע קשות במסעדה התאילנדית הקטנה הממוקמת בלוקשיין אקסקלוסיבי עם שכירות יקרה.  צוות המסעדה החל לצאת לרחוב הסמוך ולהזמין את העוברים ושבים לבוא לנסות את האוכל לצד חלוקת פליירים.

בערב שישי עבר ברחוב רב מקומי בדרכו לבית הכנסת. המנהלת הציעה לו לבוא לאכול אך הוא סירב בנימוס כמובן וזרק לה: ״אם תהיי כשרה אבוא לנסות את האוכל שלך״. מנהלת המסעדה שאלה: מה זה כשר?, כמו רב טוב הוא תירגל: אור לגויים והעניק לה שפיל של 60 שניות על יהדות ואוכל כשר והמשיך בדרכו.

 מנהלת המסעדה הביטה לצדדים והבינה שמיקום המסעדה שלה, על ברטון ויי, נמצא במרכז שכונה יהודית עמידה בעיר והחליטה לעשות מעשה. שבוע לאחר מכן יצרה קשר עם ה-RCC  ולאחר שיחת היכרות קצרה, הרב הגיע למקום והדריך אותה כיצד להפוך את המטבח לכשר.

הצ'יפסר הוחלף, כך גם כל סכיני העבודה, פלטות התנור והווק התאילנדי המקורי עבר ניקוי יסודי ברמה של פסח על סטרואידים. לאחר חצי שנה של עבודה קשה המסעדה נפתחה מחדש תחת השם Beverly Hills Thai Kosher , כדי שלא יהיה ספק

 

מנת בשר כשרה ומפתיעה 

הגעתי לנסות את האוכל ביום חורף גשום המהווה מזג אוויר אידיאלי לאוכל תאילנדי מנחם על שלל מרקים ותבשילי הקארי שלועיצוב המסעדה מוקפד ומזמין ובהחלט משרה אווירה מתאימה לדייט נייט אך גם לארוחת ערב חגיגית עם קבוצת חברים

ניסיתי את סדרת שלוש המרקים התאילנדים: הציקן מונטן בגירסה ללא גלוטן שהיה עשוי היטב אך מעט בלנד עבור מי מאיתנו שאוהב את המרקים החריפים של המטבח התאילנדי.

הטום יאם עם למון גראס היה טוב, אך בלט ביניהם הטום קא - מרק על בסיס חלב קוקוס עם שורשי ג'ינג'ר ולמון גראס שהיה עשיר בטעמו.

 בין מנות הפתיחה ניסיתי את הציקן סטאי לצד רוטב בוטנים מתקתק שהיה מצויין- מנה טובה, פינגר פוד שכיף פשוט לאחוז ולאכול. המשכתי עם דמפלינג מאודים ממולאים בעוף, פטריות שיטאקי, ערמוני מים ורוטב צ׳ילי חריף. לטבעוניים שבינכם מומלץ לנסות את מנת משולושי טופו מטוגנים מוזהבים בחוץ ורכים בפנים לצד צ׳ילי מתוק.

 

דמפלינג מאודים במילוי עוף, פטריות שיטאקי, ערמוני מים ורטוב צ׳ילי חריף  

בהמשך הגיעה לשולחן מנת פרוסות בקר רכות ונימוחות, תענוג שלא קל למצוא בעולם האוכל הכשר שיודע היטב להרוס את הבשר שלו עם יבושו יתר על המידה. המנה הוגשה לצד סטיקי רייס, עלי חסה ופרוסות גזר לצד רוטב ״צ'ימיצ'ורי, שנעשה במקוםה-Pad Thai  שהיא מנת דגל בכל מסעדה תאילנדית הייתה רק בסדר, מתוקה יתר על המידה ומידת עשיה בעייתית.

אך את כבודן של מנות הנודלס החזירה מנת ה- Pad Kee Mao- שכללה אטריות עבות שנעשות בעבודת יד במקום, עשויות נפלא בלווי עוף מוקפץ רך ועסיסי על פלפל אדום, תרד בצל ועגבניות שריטריותם של חומרי הגלם בלטו בכל המנות - מה שכנראה לא תמצאו במסעדות התאילנדיות הקטנות והזולות יותר.

את הבקר והעוף הכשר המסעדה מביאה הישר מ- Western Kosher הוותיקה שנמצאת  בשכונת פיקו הסמוכה. למנה אחרונה הזמנתי מנגו סטיקי רייס שהיה חוויה לחיך. האורז שעשוי בשלמות ספג את המתיקות המופלאה של המנגו והיווה אקורד סיום מצויין לארוחה.

התאי כושר בבוורלי הילס היא בדיוק מה שהיא נוצרה להיות: ייצוג של המטבח התאילנדי לקהל שומרי הכשרות בבוורלי הילס. היא מצטיינת בחומרי הגלם שלה אך לא תפיל אתכם מהרגליים בגזרת הטעמים האקזוטים שמאפיינים כל כך את המטבח האסייתי. עם זאת, היא מעניקה לקהילה היהודית את האפשרות ליהנות מאוכל בניחוח תאילנדי במחוזות העולם הכשר.    

 

Beverly Hills Thai Kosher
9036 Burton Way
Beverly Hills, CA 90211
Tel (310) 288-4321





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE