הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כנס אנטי-ישראלי נערך באוניברסיטה, משרד החינוך פתח בחקירה
דיוק ואוניברסיטת צפון קרוליינה, שני מוסדות לימוד מכובדים ביותר, שימשו כספונסר של ועידה שאמורה הייתה לדון בקשיים ברצועת עזה. אלא שבפועל באי הכנס פקפקו בזכות הקיום של ישראל. חבר קונגרס דורש תשובות ממשרד החינוך: "קיבלתי דיווחים על רטוריקה אנטי-ישראלית"

משרד החינוך האמריקאי פתח בחקירתן של שתי אוניברסיטאות מובילות בעקבות העובדה ששימשו כספונסר לוועידה שדנה ברצועת עזה, וזאת בטענה שמדובר בפורום שקידם אג'נדה אנטי-ישראלית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוניברסיטת צפון קרוליינה-צ'אפל היל (צילום: ויקיקומונס)

 

חבר הקונגרס ג'ורג' הולדינג, רפובליקני מצפון קרוליינה, דרש מבכירי משרד החינוך לבחון את הוועידה, שנערכה בשלהי חודש מרץ וזכתה לתמיכה של אוניברסיטת דיוק ואוניברסיטת צפון קרוליינה-צ'אפל היל שבה היא נערכה.

על פי הדיווחים בעיתון המקומי "The Raleigh News & Observer", חבר הקונגרס הולדינג "קיבל דיווחים על רטוריקה אנטי-ישראלית בוועידה, שמומנה ע"י משלם המסים הפשוט". 

השבוע, שרת החינוך בטסי דבוס שיגרה מכתב לחבר הקונגרס שבו הסבירה שהיא "מודאגת ממה שהועלה במכתבך. על מנת שמשרד החינוך ילמד יותר אודות הפרשה, הוריתי למחלקה להשכלה גבוהה לבחון את השימוש בכספי משרד החינוך לקיום האירוע", היא כתבה.

 

שרת החינוך, בטסי דבוס, לצד המכתב ששיגרה לחבר הקונגרס (צילום: ויקיקומונס / משרד החינוך)

 

תאמר נפאר, הראפר הערבי-ישראלי (ומי שמזדהה כפלסטיני), הוזמן לאירוע ושר מספר שירים בעלי תוכן אנטי-ישראלי. למרות העובדה שנפאר טען שמדובר בשיר סאטירי, נשיא אוניברסיטה, קווין גוסקוויץ', כינה את הופעתו "מעוררת דאגה ומלאת שנאה".

המרכז לחקר משפטים ע"ש לואי ברנדייס, גוף שעוקב אחרי פעילות אנטישמית ואנטי-ישראלית ברחבי קמפוסים בארצות הברית, פרסם הודעה לפיה הוועידה "נועדה למזער את האחריות של חמאס למשבר הרצועת עזה": "משתתפי הוועידה טענו שלישראל אין זכות קיום תוך כדי התעלמות מהנוכחות היהודית באזור".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE