הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק התייקרות הדלק: הכירו את החוקים החדשים בקליפורניה
שלל חוקים חדשים נכנסו היום לתוקף, ביניהם חוק המחייב רופאים ואנשי בריאות נוספים לדווח למטופלים אם הורשעו בפשע, הגבלה על סוג התחמושת שאיתה ניתן לצוד וחוק דיגיטלי שנועד להגביל את הפצת המידע הכוזב ברשתות החברתיות

חודש יולי הגיע, ורבים נמצאים בהכנות האחרונות לקראת חגיגות יום העצמאות האמריקאי שחל ביום חמישי הקרוב, אך תושבי קליפורניה מומלץ להכיר את שלל החוקים החדשים שנכנסים היום לתוקף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

במהלך סוף השבוע דיווחנו שאל מחירי הדלק במדינת הזהב מתווסף היום מס חדש, והחל מהיום כל נהג במדינה ישלם שישה סנט נוספים על כל גלון דלק. מדובר בגל ההתייקרות השני כחלק מחוק שאושר ב-2017 ומטרתו לגייס כחמישה מיליארד דולר מדי שנה לטובת פרויקטים של תחבורה ציבורית ושיפור הכבישים.

מעבר לתוספת הדלק, על תושבי קליפורניה להכיר את החוקים החדשים הנוגעים למספר תחומים מרכזיים בדרום קליפורניה:

בהיבט הבריאותי, חוק חדש הפך את קליפורניה למדינה הראשונה המחייבת רופאים, מנתחים, אוסטאופתים, נטורופתים, כירופרקטים, פודיאטרים ומטפלי אקופונקטורה להודיע למטופלים במידה שמוטלת עליהם תקופת מבחן בגין עבירה רצינית, לרבות תקיפה מינית של מטופל/ת, עבירות הקשורות לתרופות, הרשעה פלילית הקשורה לתחום העיסוק ועוד.

הצעת החוק גובשה ביוזמתו של הסנאטור המקומי ג'רי היל, דמוקרט מסן מטאו, והיא זכתה לתמיכה של בנות נבחרת ההתעלמות של ארצות הברית אשר הוטרדו ע"י רופא הקבוצה, לארי נסאר.

 

לארי נסאר. הניצול המיני שביצע הוביל לחקיקה חדשה בקליפורניה (צילום: חדשות סי. בי. אס.)

 

רשויות אכיפת החוק במדינה ייאלצו לפרסם תיעוד ממצלמת גוף של שוטר המעורב באירוע ירי בתוך 45 יום, וזאת במטרה להגביר את השקיפות בקרב כוחות היטור השונים בקליפורניה. הצעת חוק זו היא יוזמתו של חבר בית הנבחרים הדמוקרט, פיל טינג, המייצג את סן פרנסיסקו בבירה. במסגרת החוק, לרשויות החוק יתאפשר שלא לפרסם את התיעוד אם הגוף המדובר יכול "להציג ראיות ברורות ומשכנעות" שהפרסום יביא לפגיעה בפרטיות או בחקירה אחרת.

קליפורניה מתגאה בכך שחוקי רכישת הנשק שלה הם מהנוקשים בארצות הברית, וכעת היא מחריפה את החוקים הללו. מעתה, אסור יהיה להשתמש בקליעים העשויים מעפרת למטרות ציד, וזאת במטרה להפחית את כמות המקרים שבהם חיות מוגנות הפכו למטרה של ציידים. 

 

המשטרה תחוייב לפרסם תיעוד של אירועי ירי בהם מעורבים שוטרים בתוך 45 יום (צילום: Getty Images)

 

חוק נוסף נועד להיאבק בידיעות הכוזבות המקוונות בכך שיאסור על יצירת חשבון מזויף ברשתות החברתיות במטרה להשפיע על הבחירות. מדובר בתגובה דמוקרטית לאירועי בחירות 2016, אז "בוטים" פרסמו מידע כוזב וסייעו להפיצו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE