הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרפאה ושופינג: המגמה המפתיעה שתופסת תאוצה במרכזי הקניות
בשנים האחרונות נפתחו מאות מרפאות בתוך קניונים ברחבי ארצות הברית, ונראה שמדובר בשידוך מושלם. מחד, הן ממלאות את החלל שחנויות רבות הותירו. מנגד, מרכז הקניות הופך לאטרקטיבי יותר עבור הצרכן. מומחה לנדל"ן מסביר: "זו מערכת יחסים שמשרתת את שני הצדדים באופן די מדהים"

על רקע המשבר בענף הקמעונאות בארצות הברית, גם מרכזי הקניות במדינה מחפשים אחר דרכים יצירתיות למשוך אנשים ולמלא חנויות ריקות. בשל כך, מגמה מפתיעה תופסת תאוצה בקניונים: מרפאות רפואיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרפאה שנפתחה בתוך מרכז קניון ביוסטון, טקסס (צילום: AP)

 

רק בשבוע שעבר הודיעה הנהלת מרכז הקניות הגדול בארצות הברית - "מול אוף אמריקה" במיניאפוליס - כי בכוונתה לפתוח מרפאה גדולה עם מרכז רדיולוגי, מעבדה ובית מרקחת. היא צפויה להיפתח כבר בחודש נובמבר הקרוב לאחר שמרכז הקניות חתם על הסכם עם רופאים מאוניברסיטת מינסוטה.

תעשיית הבריאות הולכת וגדלה בשנים האחרונות, וכלכלנים מעריכים שמדובר בתעשייה שמניבה כ-3.5 טריליון דולר בשנה.

המרפאה במרכז הקניות היא רק חלק קטן ממגמה שהולכת ותופסת תאוצה ברחבי המדינה בשנים האחרונות. "מאז שנת 2017, כמות חנויות הגדים במרכזי הקניות ירדה ב-10%. לעומת זאת, בתקופה הזו נרשמה עלייה של 60% בכמות המרפאות במרכזי הקניות", מסביר דרו מאיירס, אנליסט המתמחה בנדל"ן בחברת CoStar Group.

 

"מול אוף אמריקה" במינסוטה, מרכז הקניות הגדול בארה"ב. בנובמר הקרוב תיפתח בו מרפאה חדשה (צילום: Getty Images)

 

הבעלים של הקניונים כמובן מרוצים מהמגמה, שכן סביר שמי שמגיע למרפאה יכנס לחנות או מסעדה במהלך הביקור. בנוסף, הנוכחות היומית של רופאים, אחיות ועובדים נוספים של המרפאה גם מסייעת בנתוני המכירות של מסעדות ובתי קפה בתוך מרכז הקניות.

ומצדן של חברות שירותי הבריאות העומדות מאחורי המרפאות, פתיחתן במרכזי הקניות מספקת ללקוחות שלהם טיפול מניעתי במקום נוח, שבדרך כלל גדוש במקומות חנייה ותחבורה ציבורית.

"זו מערכת יחסים הדדית וסימביוטית", אומר טוד קארוסו, בכיר בחברת הנדל"ן CBRE. "היא משרתת את שני הצדדים באופן די מדהים", הוא הודה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE