הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיריית לוס אנג'לס פתחה במבצע לפינוי מחנות ההומלסים מהוואלי
מצד אחד, המהלך נועד לנקות את מתחמי האוהלים של חסרי הבית אשר מילאו את הרחובות ומדרכות בעיר; מאידך, המצב ככל הנראה חמור יותר באזורים כגון מרכז העיר, לכן לא ברור מדוע דווקא אזור יחסית קטן בוואלי נבחר למבצע. יש הטוענים שהשכונות האמידות אשר סובבת את אזור בקעת ספולבידה הן הסיבה לקיום המבצע

השבוע החל מבצע לניקוי ואיסוף פסולת ממספר מחנות אוהלים של חסרי בית באזור בקעת ספולבידה (Sepulveda Basin) באנסינו, בסמוך למקום שבו פרצה שריפת חורש בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדי העירייה החלו אתמול במלאכת הניקוי והפינוי של האזור (צילום: אן. בי. סי. 4)

 

בשל השריפה והעובדה שהעירייה הודיעה מבעוד מועד על כוונתה לפנות את המאהל, הומלסים בודדים נצפו באזור המאהל כאשר עובדי מחלקת התברואה הגיעו למקום. עם זאת, חלקם שבו למאהל בבוקר יום שני כדי לאסוף חפצים אישיים אחרונים לפני הפינוי.

הגוף שעומד מאחורי מבצע הניקוי הגדול הוא מחלקת הגנים והפארקים של העירייה, שהעריכה כי לפחות שבוע ידרש על מנת לסיים את המלאכה. "המבצע יסייע לנקות את אזור צפון-מערב בקעת ספולבידה. כלומר, בין 'הקו הכתום' לנהר ושד' בלבואה", הסבירה רוז ווטסון, דוברת המחלקה.

עוד הסבירה ווטסון כי בשלב זה לא תוכננו מבצעי ניקוי נוספים, אך הצלחת המבצע הנוכחי עשוי להוביל לקבלת האישור לפעולות דומות בעתיד.

 

מאהל האוהלים בבקעת ספולבידה (צילום: אן. בי. סי. 4)

 

כאמור, שריפת חורש גדולה פרצה לפני כשבוע בסמוך למקום, וחסרי בית רבים נאלצו להתפנות מהמקום בזמן שהכבאים התקשו להשתלט על הלהבות. רק כעבור מספר שעות (ולאחר שמספר בלוני גז התפוצצו בסמוך למאהל) לוחמי האש כיבו את השריפה ואיפשרו לחסרי הבית לשוב למקום כדי לאסוף את חפציהם. עם זאת, חשוב להבהיר כי מבצע הפינוי לא מתבצע בשל השריפה וכרזות של העיריית נתלו באזור לפני קרוב לחודש. 

רבים מחסרי הבית שגרו במאהל באזור חוששים ולא יודעים מה מצפה להם.רבים כבר מצאו אזורים סמוכים שבהם הם יכולים לישון ולשים את חפציהם. הסיבה לכך, מסביר אחד מחסרי הבית בשם ג'רמי, שבגיל 32 הפך להומלס לאחר שגר רוב שנות חייו באזור אגורה הילס.

 

מאהל האוהלים בבקעת ספולבידה (צילום: אן. בי. סי. 4)

 

"מי שגר בבקעת ספולבידה עושה זאת כי הוא רוצה להיות רחוק מהעין ורחוק מהלב. מי שגר פה לא צריך להתמודד עם מבטים זועמים ודברים אחרים מסוג זה", הוא הסביר.

בהלה קלה נרשמה בשעות הצהריים של יום שני לאחר שחפץ דמוי רימון נמצא באחד האוהלים. רק כעבור כמה שעות התברר כי מדובר ברימון דמה ופעולת הניקוי נמשכה.

 

נזקי השריפה לאזור בקעת ספולבידה (צילום: AP)

 

מצוקת חסרי הבית במחוז לוס אנג'לס אינה חדשה כלל, אך נדמה שלא רבים הבינו עד כמה היא חמורה. מוקדם יותר השנה מבצע לספירת חסרי הבית יצאה לדרך וחשפה נתונים מדאיגים: כ-59 אלף דרי רחוב גרים בלוס אנג'לס, זינוק של 16% (ברמת העיר) ו-12% (במחוז) לעומת אשתקד.

הנתונים נאספו באמצעות ספירה פיזית, כך שניתן גם לבחון אזורים גיאוגרפיים ספציפיים. באופן מפתיע ובשונה מיתר האזורים בעיר, הנתונים של בקעת ספולבידה משתנים באופן קיצוני מדי שנה. כך למשל, ב-2015 נרשמו 78 תושבים, ב-2016 105 תושבים, ב-2017 היו 253 תושבים, ב-2018 נספרו 32 תושבים ואילו השנה נספרו 105 איש באזור.

רבים ביקרו את ההחלטה של עיריית לוס אנג'לס לבצע פינוי באזור זה, וזאת בטענה שאזורים אחרים (לדוגמה, מרכז העיר) נמצאים במצב חמור עוד יותר. ארגונים רבים הפועלים באזור מרכז העיר טוענים שהעירייה מרכזת את מאמציה בבקעת ספולבידה מכיוון שמדובר באזור הסמוך לשכונות אמידות יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE