הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת לארי נסאר: משרד החינוך הטיל קנס של 4.5 מיליון דולר על אוניברסיטת מישיגן סטייט
שרת החינוך דבוס כינתה את הפרשה כ"מכוערת ובלתי מתקבלת על הדעת" והורתה למוסד הלימודי "לבצע שינויים משמעותיים בנוגע למקרים עתידיים". מדובר בקנס כפול ממה שהוטל על אוניברסיטה שבה מאמן פוטבול היה מעורב בהטרדה מינית של מאות ילדים. עצם פרסום הפרשה דווקא נתפס באופן חיובי, שכן הוא הביא לכך שיותר אנשים מדווחים על אירועים מסוג זה

משרד החינוך בוושינגטון די. סי. מסר הבוקר (חמישי) כי החליט להטיל קנס בגובה 4.5 מיליון דולר על אוניברסיטת מישיגן סטייט, מוסד ציבורי שממוקם בעיר איסט לנסינג, בעקבות מה שהוגדר "כישלון מוחץ בהגנת הסטודנטים", וזאת בעקבות פרשת ההטרדות המיניות שבה היה מעורב רופא הספורט לארי נסאר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לארי נסאר (צילום: AP)

 

"מה שאירע במישיגן סטייט היה מכוער ובלתי מתקבל על הדעת. כעת, אוניברסיטת מישיגן סטייט תשלם על הכישלונות שלה והיא תחוייב לבצע שינויים משמעותיים בנוגע למקרים עתידיים שעוברים על סעיף 9 של חוק החינוך משנת 1972", אמרו הבוקר שר החינוך בטסי דבוס, תוך כדי שהתייחסה לסעיף שאוסר על אפלייה על רקע מגדרי במוסדות לימוד המקבלים מימון ממשלתי.

כאמור, מדובר בקנס הגבוה ביותר שניתן למוסד לימודי בארצות הברית. לשם השוואה, ב-2011 נקנסה אוניברסיטת המדינה של פנסילבניה ("פן סטייט") ב-2.4 מיליון דולר בעקבות פרשה חמורה של התעללות מינית מצד ג'רי סנדסקי, עוזר מאמן בקבוצת הפוטבול של האוניברסיטה, שנחשבה לאחת המובילות במדינה.

 

שרת החינוך דבוס והנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

מעבר לקנס עצמו, הנהלת מישיגן סטייט תיאלץ להשכיר את שירותיהם של עורכי דין חיצוניים שיעברו על כל מקרי ההטרדות המיניות וכיוצ"ב שאירעו בקמפוס כדי לוודא שהאוניברסיטה אכן פעלה בהתאם לסעיף 9 של חוק החינוך. בנוסף, על האוניברסיטה לבצע חקירה יסודית ולגלות מי מעובדיה ידע על הפרשה החמורה. סעיף זה התווסף לקנס לאחר שבחודש יוני האחרון הורשע ויליאם סטרמפל, מי שהיה הממונה הישיר של נסאר, ב-2 סעיפים של רשלנות והזנחה מכוונת של חובת משרתו. 

כעת, עם קבלת הקנס העצום, הנהלת האוניברסיטה תצטרך למצוא דרך יצירתית שבה תוכל לעמוד בהוצאות, שכן בקיץ 2018 חתמה מישיגן סטייט על הסכם עם נציגי 332 הקורבנות, שיקבלו פיצוי כספי בסך 425 מיליון דולר. בפועל, האוניברסיטה נדרשה להפקיד כ-75 מיליון דולר נוספים למקרה שקורבנות נוספים יתגלו. אגב, גם ארגון ההתעמלות של ארצות הברית - שרבים מכוכביו כגון סימון ביילס נמנים בין הקורבנות - מתקשה לעמוד בתשלומי הפיצויים, ובשלהי 2018 הוחלט בארגון להכריז על פשיטת רגל.

 

תנועת ה-MeToo ופרסום הפרשות במוסדות הלימוד הגבירו את המודעות לתקיפות המיניות (צילום: AP)

 

פרשה דומה התגלתה בשנה שעברה באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) שבלוס אנג'לס, בה מאות מטופלות של גניקולוג שעבד בקמפוס הוטרדו מינית. באוקטובר 2018 פורסם כי הנהלת האוניברסיטה הסכימה לשלם כ-215 מיליון דולר כפיצוי בעקבות הפרשה.

פרסום הפרשות הללו, הן ב-USC והן במישיגן סטייט, הביאו לעלייה בכמות התלונות שהוגשו נגד רופאים בעקבות הטרדה מינית. רק בחודש שעבר פרסמנו כי בקליפורניה נרשמה עלייה של 62% בכמות הדיווחים על טרדה או תקיפה מינית מצד רופאים, מגמה שכמובן מעלה דאגה רבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE