הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הקהילה היהודית דורשת ביטחון": מושל ניו יורק הורה לתגבר את האבטחה סביב בתי הכנסת
רשויות החוק בתפוח הגדול נערכות לקראת יום הכיפורים שיחול מחר, וכבר עתה ברור כי ניידת תוצב מחוץ לכל בית כנסת בעיר. מעבר לכך, מבצעים סמויים ייערכו במטרה לסכל כל ניסיון להפריע לקהילה היהודית במהלך היום הקדוש

על רקע האירוע בו אבנים נזרקו על בית כנסת בברוקלין במהלך ראש השנה, מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, קורא להגביר את הנוכחות המשטרתית בשכונות היהודיות לקראת ערב יום הכיפורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת עמנו-אל בשדרה החמישית של ניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

התקרית שאירעה בשבוע שעבר במהלך החג היא רק האחרונה מבין שורה ארוכה של תקריות, החל מהשחתת מוסדות יהודיים בסימנים של הנאצים וכלה בתקיפה הפיזית של חרדים בעיר. מתחילת השנה דווח על 170 פשעים אנטישמיים בניו יורק, וזאת לעומת 111 שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד.

רק בחודש אוגוסט האחרון המתחים הגיעו לשיאים חדשים לאחר שהתרחשו ארבע תקיפות של חרדים ברחובות ברוקלין, לרבות תקיפתו בסלע של אברהם גופין בן ה-63. רצף התקיפות הביא לכך שמאות תושבי ניו יורק הפגינו מול משרד ראש העיר ודרשו למגר את האנטישמיות.

יהודי ניו יורק מצפים כי בניגוד לראש השנה, הפעם ההיערכות המוקדמת תמנע תקיפה, השחתה או כל פעולה אחרת כנגד בתי כנסת ומוסדות יהודים נוספים. כזכור, ימים ספורים לפני ערב ראש השנה כינס ראש העיר דה-בלאסיו מסיבת עיתונאים בה הסביר כי תתוגבר האבטחה סביב מוסדות יהודים.

 

תושבי ניו יורק הפגינו בחודש שעבר מול משרד ראש העיר ודרשו למגר את האנטישמיות (צילום: מתוך טוויטר)

 

לא ברור אם האירועים בשבועות האחרונים קשורים לכך, אך הבוקר (שני) הודיע מושל המדינה על שורה של צעדים שנועדו להבטיח את קיום יום הכיפורים ללא הפרעה עבור יהודי העיר. שוטרי משטרת מדינת ניו יורק יצטרפו לשוטרי ה-NYPD, כך שמחוץ לכל בית כנסת בעיר תהיה ניידת עם לפחות 2 שוטרים.

על מנת שלא לפגוע בקהילה היהודית, הניידות יגיעו לבתי הכנסת הרבה לפני כניסת הצום וישארו במקום עד אחרי יציאתו. "מעבר לניידות, אנחנו מנהלים מבצעים סמויים, ונוכל לטפל בכל בעיה שעלולה לצוץ", אמר הבוקר רודני האריסון, בכיר במשטרת ניו יורק.

חיים דויטש, חבר במועצת העיר שמייצג שכונות מסוימות בברוקלין, צפוי להיפגש מחר בבוקר עם ראשי ה-NYPD. הבוקר הוא אמר לתקשורת המקומית בעיר שהקהילה היהודית צריכה לקבל אבטחה נוספת גם מעבר לחגי תשרי: "אנחנו דורשים ביטחון. כל מי שמגיע לבית כנסת במהלך יום כיפור צריך לראות לפחות שוטר אחד", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE