הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במהלך הבורדינג: עשן החל לעלות מתיקו של הנוסע, חבלנים הוזעקו לנמל התעופה
טיסת סאות'ווסט משיקגו עשתה הכנות אחרונות לקראת ההמראה לטקסס כאשר צוות הדיילים הבחין בעשן שעולה מהתיק. כוחות רבים של המשטרה ומכבי האש הגיעו למקום; מקור העשן ככל הנראה בסוללת גיבוי, הנוסעים הועברו למטוס חלופי

בהלה קלה נרשמה הבוקר בנמל התעופה השני בגודלו בשיקגו (מידוויי) לאחר שעשן החל לעלות מתוך תיקו האישי של נוסע בזמן שהוא ועשרות נוסעים נוספים היו בעיצומה של העלייה למטוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטוס שבו התרחש האירוע, הבוקר בשיקגו (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

תחילת האירוע בסמוך לשעה 10:30 בבוקר בזמן שצוות המטוס והנוסעים התכוננו לקראת קיומה של טיסת סאות'ווסט 285 לאוסטין. חבלני משטרת שיקגו שיבחו את התגובה המהירה של צוות הטיסה, שמיד הכניס את תיק הגב לתיק חסין אש, ובמקביל לכך הורו על פינוי כלי הטיס.

לאחר מכן, כאשר כל הנוסעים שבו לטרמינל, הצוות פינה את התיק אל גשר העלייה למטוס. בשלב זה הגיעו חבלני המשטרה, שבחנו את תוכנו. כאשר הסיקו כי לא מדובר בחפץ חשוד, הם בחנו מקרוב את מקור העשן וגילו בתיק סוללת גיבוי שנועדה להטענת טלפונים. עם זאת, לא ברור אם אכן מדובר במקור.

 

כוחות כיבוי ושיטור רבים הוזעקו לנמה"ת מידוויי (צילום: טוויטר)

 

"האירוע התחיל במהלך הבורדינג, אך רק כ-12 שורות היו על גבי המטוס בעת הפינוי", הסבירו בסאות'ווסט והוסיפו כי אי לא נפגע או לא היה בצורך במתן טיפול רפואי לאף נוסע. הנוסעים הועברו למטוס חלופי על אף שלא נגרם נזק כלשהו למטוס המקורי, ובחברה הסבירו כי בחרו לנקוט בזהירות: "הטיסה המשיכה עם מטוס אחר ואנו מודים לנוסעים על הסבלנות. אין דבר חשוב יותר מאשר ביטחונם ובטיחותם". 

מדובר בתקרית השנייה בתוך שבוע שמתרחשת בנמלי התעופה של שיקגו לאחר שביום שני האחרון טיסת אמריקן איגל (שהופעלה ע"י חברת "אנבוי אייר") מצפון קרוליינה סטתה מהמסלול עם הנחיתה, וזאת בשל תנאי מזג האוויר הקשים שנרשמו באותו יום.

 

התקרית שאירעה בנמה"ת אוהייר בשבוע שעבר (צילום: טוויטר)

 

למרות שגם באירוע זה לא נרשמו נפגעים, חברת התעופה עוברת שנתיים לא פשוטות. מעבר לקרקוע צי מטוסי ה-737MAX - צעד שהביא להפסדי עתק הן לחברה והן לטייסים שאיבדו מאות שעות עבודה - החברה עדיין מתאוששת מהאירוע שהתרחש בחודש מאי 2018 ובו נוסעת נהרגה לאחר שחלק מהמנוע נותק, ניפץ את החלון בסמוך למושב שלה ופגע בה.

כמה חודשים לאחר מכן, טיסת סאות'ווסט מאוקלנד לבורבנק לא הצליחה לבלום וסטתה אף היא מהמסלול, אך למרבה המזל באירוע זה לא היו נפגעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE