הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחים להגירה מזהירים: גם בעלי גרין קארד עלולים להיות מגורשים מארה"ב
חוקים חדשים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה הנוכחית, למשל הירשמות למערך גיוס החובה ואיסור שהייה ממושכת מחוץ לארה"ב, עלולים לגרום לכך שגם בעלי מעמד של תשובות קבע ייאלצו לעזוב את המדינה. עו"ד להגירה: "רשויות ההגירה כבר לא יקבלו את התירוצים הרגילים"

חוקים חדשים שנכנסו לתוקף החודש עלולים להביא לגירוש מארצות הברית, גם במקרים שבהם מדובר בבעל מעמד של תושבות קבע (מחזיק בגרין קארד).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מומחים הסבירו כי בכוונת רשויות ההגירה לפעול ביד קשה כנגד מי שמפר את החוקים החדשים, גם אם ההפרה התרחשה בטעות או מחוסר מודעות לקיומם של החוקים.

לפי משרד האזרחות ושירותי הגירה (USCIS), במסגרת החוקים החדשים על מחזיקי הגרין קארד לציין את מעמד ההגירה שלהם בעת הגשת החזרי המס לרשות המסים האמריקאית (IRS).

בנוסף, גברים בגילאים 18 עד 25 מוכרחים להירשם במערכת השירות הסלקטיבי (US Selective Service) - הגוף הפדרלי שאמון על גיוס חובה לכוחות המזוינים של ארה"ב. הירשמות ל-USSS לאו דווקא תוביל לגיוס, שכן הצבא האמריקאי פועל בשירות התנדבותי. עם זאת, מדובר במאגר של חיילים שעשויים להיות מגויסים בעת חירום. בפעם האחרונה שהופעל ה-USSS היה לקראת סיום מלחמת וייטנאם בשנת 1973.

 

"שהייה ארוכה מחוץ למדינה עלולה להביא לביטול אשרת הכניסה" (צילום: Shutterstock)

 

חוק נוסף - ויתכן הכי רלוונטי לקהל הישראלי - נוגע למה שהוגדר "חופשות ממושכות מעבר לים". שהייה של יותר משנה מחוץ לגבולות ארצות הברית תיחשב בעיני רשויות ההגירה כ"נטישת המעמד של תושב קבע", ועל כן הגרין קארד יבוטל לאלתר.

עו"ד אינדירה דמיין המתמחה בענייני הגירה, הסבירה שטעויות בתום לב לא יזכו לחנינה: "גם במקרי חירום, שאנשים נאלצים לעזוב את ארה"ב כדי לשהות במשך חודשים לצד קרוב משפחה חולה, רשויות ההגירה לא יקבלו את הטענה ויבטלו את האשרה", היא אמרה.

דמיין ממליצה למחזיקי התעודה שזכאים להגיש בקשה לאזרחות לעשות זאת בהקדם: "צריך לזכור שהתעודה תקפה לעשר שנים, לכן רצוי לבדוק אם אתם יכולים לקבל אזרחות ולא להצטרך לדאוג לעבור את כל ההליך בשנית, או במקרים מסוימים בפעם השלישית ורביעית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE