הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש העליון פסק לטובת ממשל טראמפ וקבע: ניתן לסרב להעניק גרין קארד למי שמקבל סיוע כלכלי
אחרי שעברה בין מספר בתי משפט, סוגיית מתן מעמד של תושב קבע למהגרים המקבלים סיוע כספי כגון ביטוח בריאות קיבלה גב מהערכאה המשפטית הבכירה בארה"ב. כעת, מי שמבקש לקבל גרין קארד יצטרך להוכיח לא רק שאינו נטל כלכלי על החברה, אלא גם שלא יהפוך לכזה בעתיד

עם פער מינימלי (5 תומכים לעומת 4 מתנגדים), בית המשפט העליון של ארה"ב העניק רוח גבית לממשל בראות הנשיא טראמפ וסלל את הדרך לקראת החלת מדיניות ההגירה לפיה לא מהגרים שמקבלים סיוע כספי כגון ביטוח Medicaid לא יוכלו לקבל מעמד של תושב קבע (גרין קארד).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

כזכור, סוגיה זו הועלתה לראשונה במהלך הקיץ האחרון ע"י הנשיא טראמפ, שטען בזמנו כי המטרה היא להפחית בכמות המהגרים שהופכים לנטל כלכלי על החברה האמריקאית. בחודש אוקטובר האחרון, ביהמ"ש הפדרלי בניו יורק הוציא צו מניעה זמני כנגד המהלך, והממשל הפדרלי ערער על ההחלטה.

לפני כשלושה שבועות, הסוגיה הגיעה לביהמ"ש לערעורים בניו יורק, שדחה את הבקשה לבטל את צו המניעה. שני בתי משפט פדרליים נוספים, אחד בקליפורניה והשני במדינת וושינגטון, הוציאו אף הם צווי מניעה נגד המהלך, אך בהם הממשל דווקא כן הצליח לבטל את צו המניעה. למעשה, ביהמ"ש בניו יורק היה המכשול האחרון בדרך למדיניות החדשה.

כעת, הפסיקה של ביהמ"ש העליון מבטלת את ההחלטה של ביהמ"ש בניו יורק.

חמשת השופטים השמרניים - ג'ון רוברטס, קלרנס תומאס, סמואל אליטו, ניל גורסץ', וברט קוואנו - תמכו בפסיקה. לעומתם, ארבעת השופטים הליברליים - סטיבן ברייר, רות ביידר גינסבורג, סוניה סוטומיור ואלנה קגן - התנגדו.

 

בית המשפט העליון של ארה"ב (צילום: AP)

 

במסגרת המדיניות החדשה, בכוחן של רשויות ההגירה לדחות את הבקשה לקבלת גרין קארד אם מגיש הבקשה מקבל סיוע כספי מהממשל, למשל תוכנית הבריאות Medicaid, תלושי מזון ("food stamps") וסיוע בתשלום שכר הדירה.

כעת, רשויות ההגירה אף יכולות לסרב להנפיק גרין קארד למהגר שעלול למצוא את עצמו במצב שבו יזדקק לסיוע כספי מהממשלה, כך שבפועל מגיש הבקשה יצטרך להוכיח כי ברשותו סכום כסף נכבד ומשרה בטוחה ובעלת שכר גבוה.

לפי נתוני הממשל, כ-544 אלף בקשות לקבלת גרין קארד מוגשת מדי שנה. מתוכם, כ-382 אלף יהיו נתונים לבחינה מחודשת תחת המדיניות החדשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE