הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשות ההגירה התעלמה מהחוק בקליפורניה ועצרה שני חשודים בכניסה לא חוקית לארה"ב
אנשי בית המשפט בצפון קליפורניה זעמו בעקבות המעצרים שבוצעו, שכללו עצור שהיה בדרכו לשימוע, אך ב-ICE דחו על הסף את הטענות: "החוק הפדרלי גובר על החוק בקליפורניה, ולא ניתן למדיניות המקלט לפגוע בסוכנים שלנו"

רשויות ההגירה הפדרליות עצרו שלשום (שלישי) שני בני אדם הנחשדים כמסתננים, כולל של עצור שהיה בדרכו לשימוע, וזאת על אף שקיים חוק במדינה שאוסר על ביצוע מעצרים בתוך כותלי בית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים נגד נוכחות של רשות ההגירה בבתי המשפט (צילום: Shutterstock)

 

המעצרים בוצעו ע"י סוכני רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) בבית המשפט של מחוז סונומה על אף ההתנגדות מצד אנשי בית המשפט, שטוענים שביצוע המעצרים חותר תחת הסמכות של המחוקקים המקומיים ואף מונע ממהגרים חוקיים לעשות שימוש במערכת המשפטית. כזכור, בשנה שעברה חתם מושל המדינה, גאווין ניוסאם, על חוק שאוסר על אף רשות לבצע מעצרים בתוך תחומי בית המשפט.

ב-ICE שללו על הסף את הטענות ואמרו שהחוק הפדרלי גובר על החוק בקליפורניה: "קליפורניה לא תכתיב לסוכנים פדרליים כיצד לנהוג בהתאם לחוקים שאושרים בקונגרס". מנהל סניף סן פרנסיסקו של ICE, דיוויד ג'נינגס, התייחס למעצרים: "לא ניתן למדיניות המקלט לפגוע בסוכנים שלנו הפועלים להוציא שוהים בלתי חוקיים מהקהילות שלנו".

מדובר בפרק נוסף במאבק בין הממשל הפדרלי לבין מדינות וערים המתנגדות למדיניות של הנשיא טראמפ, בייחוד בכל הנוגע להגירה. בשבוע שעבר דיווחנו על כוונת הממשל לשגר כ-100 חיילים ביחידה המיוחדת של ICE לסייע לסוכני בביצוע מעצרים בתוך אותן ערים שאימצו "מדיניות מקלט".

 

חייל ביחידת BORTAC בסמוך לגבול עם מקסיקו (צילום: רויטרס)

 

מתיו אלבנסה, המנהל בפועל של ICE, הסביר השבוע כי שליחת היחידה המיוחדת היא "צעד נחוץ" בהתחשב בחוסר שיתוף הפעולה מצד הרשויות המקומיות. לורנס פיין, דובר סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), אישר את הדיווחים והסביר כי כ-100 איש מהיחידה המיוחדת יתלוו לסוכני ICE במהלך מעצרים באותן ערים. "המטרה היא להפוך את מערכת ההגירה לישרה, להגביר את ביטחון הציבור ולחזק את הביטחון הלאומי", מסר פיין.

במקביל, סוכני ICE פועלים גם במישור המשפטי. כך למשל, בשבוע שעבר הגיעו סוכני ICE למשרד השריף במחוז סן דייגו כשהם מחזיקים בצווים הקוראים להעביר לרשותם ארבעה עצורים. מדובר בפעם הראשונה ש-ICE משתמש בצווים כנגד המשטרה בקליפורניה, ורבים במדינה רואים בזה כדרך נוספת של הממשלה הפדרלית לעקוף את החוק המקומי. אנשי ICE עשו שימוש בשיטת הצווים בעיר דנבר ב-15 בינואר, במה שמסתמנת כפעם הראשונה שבה גוף אכיפת חוק אמריקאית קיבלה צו מרשות ההגירה. שיטה זו ככל הנראה הצליחה ל-ICE, שכן צווים דומים נשלחו בשבוע שעבר למשטרה בניו יורק וקונטיקט.

השבוע אף התראיין שריף מחוז סן פרנסיסקו, פול מיאמוטו, שאמר ש"המשרד שלנו לא מתערב באכיפת חוקי ההגירה, אנו סבורים שמדובר בסוגייה שיש לטפל בה ברמה הפדרלית. אנחנו מתמקדים בביטחון הציבור, ולא ניתן לשמור על קהילה בטוחה אם חבריה מפחדים להגיע אלינו ולדווח על פשיעה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE