הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בהלת הקורונה נמשכת: ארה"ב שוקלת להכריז על מצב חירום
הכרזת חירום צפויה לאפשר לאנשי FEMA לחלק תקציב פדרלי לרשויות המקומיות הנאבקות בבלימת הנגיף הקטלני. הדיווחים התקבלו על רקע מקרה המוות השני בארה"ב בעקבות הידבקות בווירוס

אנשי הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) מתכוננים לאפשרות שהנשיא טראמפ יכריז על מצב חירום בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדי בית החולים בוושינגטון שבו אושפזו 2 חולי קורונה (צילום: רויטרס)

 

הכרזת החירום בעיקר תאפשר לרשות הפדרלית להעביר תקציבים נוספים לרשויות המקומיות. למשל, לקליפורניה יישלחו אלפי ערכות לבדיקת הנגיף, וזאת בשל המחסור העצום שעליו דיבר בשבוע שעבר מושל המדינה, גאווין ניוסאם.

מעבר לתוספת התקציבית, הכרזת החירום תאפשר ל-FEMA לשלוח מומחים למחלות מדבקות לאותן ערים ומדינות שמנסות לבלום את התפשטות הווירוס.

כעיקרון, תפקידה של FEMA לספק סיוע במקרים של סופות הוריקנים או רעידות אדמה, אך התקווה היא שבמקרה הזה הסוכנות תסייע לעצור את התפרצות הנגיף, שעד כה זוהה בקרוב ל-90 אלף איש וגרם למותם של יותר מ-3,000 בני אדם.

 

בדרך כלל, אנשי FEMA מסייעים באסונות טבע (צילום: AP)

 

בכירים לשעבר ב-FEMA, שמונו לתפקיד ע"י הנשיא הקודם, שיבחו את הממשל בראשות הנשיא טראמפ בעקבות הדיווח על הכרזת החירום האפשרית: "עבורי, זה סימן נוסף שהנשיא והבית הלבן סוף סוף מבינים את החומרה של המצב", הסביר מייקל כהן, ראש הסגל ב-FEMA במהלך ממשל אובמה, "עליהם לבחון את כל הכלים שיש ברשותם, כמו גם את כל התרחישים האפשריים", הוא הוסיף.

"זה דווקא מאוד מעודד אותי", המשיך טים מאנינג, סגן מנהל FEMA בממשל הקודם, "אני מקווה שזה נושא שעלה לדיונים בשבועות האחרונים". עוד הסביר מאנינג כי הכרזת החירום תאפשר לממשל לשגר חיילים כדי לסייע, למשל, בהקמת בתי חולים שדה.

לפי העדכונים האחרונים, התקציב שהוקצה ב-FEMA לסיוע בעקבות אסונות עומד על 34 מיליארד דולר, כך שהשיקול הכלכלי כלל לא עומד על הפרק.

 

נוסעים עדיין חובשים מסכות בנמלי התעופה בארה"ב (צילום: AP)

 

חשוב לזכור כי בזמן שאנשי FEMA ממתינים להכרזת חירום מהנשיא טראמפ, משרד הבריאות ושירותי האנוש (HHS) כבר הכריז על מצב חירום ב-31 בינואר.

אם אכן תצא אל הפועל, זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה הממשל האמריקאי עושה שימוש בהכרזת חירום כדי להיאבק בהתפרצות של וירוס. הנשיא לשעבר קלינטון הכריז על מצב חירום ב-FEMA בשנת 2000, וזאת על רקע התפרצות קדחת מערב הנילוס באזור ניו יורק וניו ג'רזי.

הכרזה זו הובילה להעברת 5 מיליון דולרים מתקציב FEMA לטובת בידוד הנגיף.

 

 

הכרזת החירום מגיעה פחות מיממה לאחר שנודע על מקרה המוות השני בארה"ב כתוצאה מהידבקות בקורונה. בנוסף, מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, חשף כי תושבת המדינה בשנות ה-30 לחייה שחזרה לאחרונה מאיראן אובחנה אף היא כסובלת מהווירוס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE