הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רחובות ריקים וחשש מפני קריסת מערכת הבריאות: המציאות החדשה של תושבי ניו יורק
כבישים שבדרך כלל מתמלאים ברכבים והולכי רגל ננטשו לחלוטין, ומושל המדינה מזהיר שהשיא בנדבקים יגיע רק בעוד שישה שבועות. נכון להיום, לניו יורק יש כ-50 אלף מיטות אשפוז, וההערכות הן שהיא תזדקק לכמות כפולה

יממה לאחר שהורה לסגור את כל המסעדות, הברים ושאר אזורי הבילוי בשל מגפת הקורונה, מוקדם יותר היום (שלישי) הזהיר מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, כי המשבר עלול להימשך ולהגיע לנקודת השיא בתוך חודש וחצי. לדבריו, יתכן שניו יורק תזדקק ליותר מ-110 אלף מיטות אשפוז, הרבה מעל לקיבולת הנוכחית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השדרה החמישית במנהטן, שלשום (צילום: Getty Images)

 

כזכור, אתמול קואמו הודיעו על שורת הצעדים, ובמהרה רשויות מקומיות נוספות יישרו קו ונקטו בהחלטות דומות. כעת, המושל מסביר כי "סביר להניח" שבקרוב הוא ייאלץ להורות על מספר החלטות נוספות, וזאת על רקע כמות הנדבקים בנגיף הקורונה, שרק עולה מיום ליום.

עד כה, יותר מ-10 אלף תושבי ניו יורק עברו בדיקות לזיהוי הקורונה, ומתוכם יותר מ-1,700 נמצאו כנשאי הנגיף. מדובר בכמות הגדולה ביותר עבור מדינה אחת (וושינגטון עם כ-900 נדבקים מדורגת במקום השני), ולמעשה כ-30% מהנדבקים בקורונה בארה"ב גרים בניו יורק.

בנוסף, דווח על 12 מקרי מוות הקשורים לנגיף הקורונה. בניו ג'רזי וקונטיקט הסמוכות גם מתמודדים עם בהלת הקורונה, אולם בכמויות קטנות בהרבה לעומת ניו יורק. בניו ג'רזי, למשל, דווח על 3 מקרי מוות מתוך כ-180 נדבקים, ובקונטיקט דווח על 41 נדבקים ללא מקרה מוות.

 

המושל קואמו מסייר באזורים שבהם נגיף הקורונה הכה בצורה הקשה ביותר (צילום: רויטרס)

 

הנגיף לא פוסח על אף קבוצה באוכלוסיה: שוטרים, פרמדיקים, מאבטחים בנמלי התעופה, מתפללים בבתי כנסת, מחוקקים ועוד נדבקו בקורונה. על אף שהנגיף עלול להיות קטלני בקרב מבוגרים, טווח הגילאים של הנדבקים נע מ-5 ל-96.

מה שמעורר את הדאגה הגדולה ביותר זה הקצב שבו אנשים נדבקים בתוך הקהילה, דבר שמסביר את ההחלטות הגדולות שהתקבלו ע"י רוב מושלי ארה"ב, לרבות קואמו בניו יורק ומרפי בניו ג'רזי.

למעשה, המושלים של שלוש המדינות (ניו יורק, קונטיקט וניו ג'רזי) נקטו בצעדים חסרי תקדים הכוללים איסורי התקהלות של יותר מ-50 בני אדם, סגירת מועדוני כושר, בתי קולנוע, בתי קזינו, ועוד. כמו כן, מסעדות וברים עברו למתכונת של משלוחים ושירות טייק אוויי.

הבוקר המושל קואמו הסביר כי מרכזים לבדיקת נגיף הקורונה באמצעות דרייב ת'רו ייפתחו במחוזות סופולק, סטטן איילנד ורוקלנד בימים הקרובים, וכבר היום יפתח המתקן במחוז נסאו.

כאמור, המושל רמז על כך שהוא עלול להורות על החרפת המדיניות, אך הוא סירב לפרט מעבר לכך. הוא כן הסכים לומר כי "אין כל כוונה להטיל עוצר על עיר כלשהי".

 

רוכב אופניים חוצה את גשר ברוקלין, אתמול בניו יורק (צילום: AP)

 

לעומתו, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, פחות אופטימי. הבוקר אמר ראש העיר כי התושבים צריכים להיערך למצב שבו בתי ספר ועסקים יישארו סגורים במשך חודשים. דה-באלסיו אף השווה את ההשפעה הכלכלית של המשבר לזו של השפל הגדול.

הסיבה לכך היא הקושי הטמון בחישוב מדויק של הפגיעה הכלכלית. התיאטראות בברודוויי נסגרו, כמו גם אצטדיוני ואולי ספורט. המושל קואמו העריך כי הפגיעה הכלכלית שניו יורק ספגה מאז תחילת המשבר עומדת על כ-7 מיליארד דולר, אך העלות האמיתית תתברר רק לאחר שהמגפה תסתייים.

בבית הלבן הצציעו חבילת סיוע שתזרים 850 מיליארד דולר למשק, מהלך שעשוי להתברר כחבל ההצלה של ניו יורק. ובמקביל לכך, יש הקוראים לשלוח צ'קים על סך 1,000 דולרים לכלל הבוגרים בארה"ב, וזאת כדי לסייע להתגבר על המשבר.

 

טיימס סקוור נטוש מאדם, השבוע (צילום: Getty Images)

 

כאמור, קיים חשש כבד שהמשך התפשטות הנגיף יגרום לעומס חריג על מערכת הבריאות של ניו יורק. למעשה, מערכת זו עלולה לקרוס לחלוטין גם במצב שבו רק 20% מהאוכלוסייה נזקקת לטיפול או אשפוז.

בכל מדינת ניו יורק קיימות 3,000 מיטות אשפוז ביחידות לטיפול נמרץ, ומרביתן כבר מלאות, כך על פי המושל קואמו. לכן, המושל קרא לאנשי חיל ההנדסה של צבא ארה"ב להקים מתקנים לטיפול בקורונה באופן מיידי.

 

 

אם המגפה אכן תימשך כפי שצופים, שיא הנדבקים יגיע בעוד 45 ימים. "אם זה אכן יקרה, המדינה תזדקק ל-110 אלף מיטות אשפוז", הסביר המושל. למי שתוהה, כיום ישנן 53 אלף מיטות אשפוז ברחבי ניו יורק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE